Львівщина в очікуванні бюджету-2019: Як і на що житиме область

У вівторок, 11 грудня, депутати Львівської обласної ради зберуться на позачергову сесію, щоб ухвалити головний фінансовий документ області на наступник рік

Львівщина в очікуванні бюджету-2019: Як…

Проект бюджету вже пройшов обговорення у постійних депутатських комісіях облради, 6 грудня відбулась його презентація і для громадськості. Яким буде бюджет області на 2019-й рік - з'ясували і журналісти Depo.Львів.

"У показниках бюджету на 2019 рік нам вдалось зберегти належну соціальну складову, проіндексувати ряд видатків соціального характеру, а також в умовах досить консервативного прогнозу надходжень податків і зборів на наступний рік вдалося також зберегти і навіть збільшити блок фінансування капітальних видатків та програм", - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.

За його словами, прогноз обласного бюджету 2019 року обліковується в межах 14,5 млрд грн. Важливим є той факт, що передбачено зростання видатків на заробітну плату працівникам бюджетної сфери – в середньому трошки більше 10%. Також збільшуються інші першочергові утриманські видатки прогнозного показника інфляції 7,4% зростання, а фонд, який спрямовується на реалізацію обласних програм перевищує 1,5 млрд грн.

Як зазначив Олег Демків, планово значний фінансовий ресурс скерують на ремонт та будівництво доріг, реалізацію програм та мікропроектів. "Із переліку програм найбільший фінансовий ресурс спрямовується на дороги – будівництво, реконструкція, ремонт доріг. Якщо разом із субвенцією із державного бюджету це буде понад 1 млрд гривень і ще біля 0,5 млрд грн передбачено для Львівщини в Державному бюджеті. На жаль, в закону "Про Держбюджет" не пролонговано реалізацію митного експерименту на Львівщині. А це кошти, 50% від яких цільово спрямовувались на дороги. Але ми сподіваємось, що все таки запрацює цей експеримент", - розповів Олег Демків.

Серед іншого зберігаються цікаві програми у сфері розвитку культури, а також придбання шкільних автобусів. Плануються видатки з розвитку інтернатних закладів. У сфері охорони здоров'я – закупівлі автомобілів "швидкої допомоги". Залишено ресурс по реалізації мікропроектів - 130 млн грн. Загалом в бюджеті передбачено реалізацію 30 програм на загальний фінансовий ресурс понад 1,5 млрд грн.

У цей же день про особливості формування бюджету на 2019 рік розповіли і на громадських слуханнях. Чиновники області наголосили на відсутності надходжень від митних платежів. Це зрозуміло, адже саме за ці кошти у області робились дуже багато ремонтів доріг.

Розповів Демків і про зменшення нормативу відрахувань рентної плати за лісові ресурси, збільшення ставок рентної плати за лісові ресурси, підвищення ставки на викиди двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення. Такж планується запровадження механізму монетизації пільг і субсидій, фінансування первинної медицини, відшкодування вартості лікарських засобів через Національну службу здоров'я, врахування у розподілі освітньої субвенції поділу класів.

Відтак 52% структури доходів обласного бюджету складатимуть соціальні субвенції, 19% - податки і збори, 13% - медична субвенція, 6% - додаткова дотація, 5% - будівництво доріг, 3% - освітня субвенція, 0,2% - базова дотація, 2% - інші.

Серед запропонованих програм – "Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг, організація та безпека дорожнього руху", "Заходи для налагодження системи поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові", "Надання медичної допомоги мешканцям Львівської області", "Проведення обласного конкурсу проектів місцевого розвитку", "Розвиток освіти Львівщини", "Охорона навколишнього природнього середовища", "Соціальна підтримка окремих категорій громадян", "Розвиток фізичної культури та спорту Львівщини , "Енергозбереження для бюджетної сфери" , "Безпечна Львівщина", "Підтримка та розвиток агропромислового виробництва", "Енергозбереження для населення", "Розвиток культури Львівщини", "Зовнішнє освітлення населених пунктів Львівської області", "Забезпечення житлом дітей - сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа", "Розвиток лісового господарства".

Кошти на реалізацію обласних програм на 2019 рік заплановані виходячи із завдань, які стоять перед місцевими органами влади в загальній сумі 1 567 602,4 грн. Інші першочергові видатки на 2019 рік передбачені на рівні 2018 року із застосуванням коефіцієнта росту 7,4% (прогнозний індекс інфляції).

У загальному обсяг обласного бюджету визначено:

- за доходами в сумі 14 491 902,7 тис грн, у тому числі загальний фонд – 13 453 215,3 тис. грн, спеціальний – 10 038 687,4 тис грн, у тому числі бюджет розвитку – 60 млн грн;

- за видатками в сумі 14 633 802,7 тис. грн, у тому числі загальний фонд – 13 194 690,2 тис. грн, спеціальний – 14 039 112,5 тис грн.

Видатки для департаменту з питань цивільного захисту Львівської ОДА передбачаються в сумі 30,2 млн грн, у тому числі за загальним фондом – 13,7 млн грн, спеціальним – 16,4 млн грн.

У рамках комплексної програми "Безпечна Львівщина" передбачається здійснити заходи з покращення технічного оснащення державних пожежно-рятувальних підрозділів ГУ ДСНС України у Львівській області – 2,2 млн грн, створення Львівського регіонального резерву матеріально-технічних ресурсів 2 млн грн, забезпечення готовності систем оповіщення і зв'язку цивільного захисту, забезпечення підрозділів територіальної оборони засобами зв'язку, сприяння матеріально-технічному забезпеченню окремих військових формувань, дислокованих на території Львівської області, підтримки правоохоронних органів - 20,5 млн гривень. Кошти в сумі 22,7 млн грн планується спрямувати за рахунок вільного залишку коштів обласного бюджету на початок 2019 року.

На фінансування заходів з рятування на водах передбачається 5,5 млн грн. Порівняно з очікуваними видатками загального фонду 2018 року (за оперативними даними) на 2019 році на це планується витратити на 924 тис. грн або 20,2% більше, ніж в поточному році.

Видатки для департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації становлять 343 млн грн. Ці кошти планують скерувати на заробітну плату, виконання програми розвитку культури Львівщини, зокрема на популяризацію української мови та культури, підтримку народних домів, музеїв, мистецьких шкіл та мистецьких ініціатив, поповнення бібліотечних фондів, відзначення державних свят та вшанування сучасних героїв, підтримку видатних особистостей, установ та закладів культури обласного підпорядкування та в рамках співфінансування проектів МТД "Світ Карпатських розет" тощо.

На реалізацію програми охорони і збереження культурної спадщини Львівської області передбачається 20 млн грн, з них за загальним фондом 10 млн грн, з них на встановлення пам'ятника з нагоди 100-річчя військової наступальної операції Української Галицької Армії – 3 млн грн; спеціальним - 10 млн грн, у тому числі на реалізацію проектів міжнародної технічної допомоги – 2 млн грн.

На утримання заповідників плануються видатки в сумі 2,8 млн. грн, з них на зарплату з нарахуваннями – 1,7 млн грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 74 тис. гривень.

У рамках програми комплексного розвитку території Львівської області на 2016-2020 роки за загальним фондом передбачається 4,5 млн грн та спеціальним - 3 млн грн. За кошти програми планується виготовити містобудівну та землевпорядну документацію (4 млн грн), ведення містобудівного кадастру (500 тис. грн), провести нормативно-грошову оцінку та інвентаризацію земель (3 млн грн).

Крім цього,передбачено на комплексну програму надання житлових кредитів окремим категоріям громадян у Львівській області кошти в сумі 4 млн грн, з них кредити сільським забудовникам в сумі 3 млн грн, з яких за загальним фондом – 2 млн грн та спеціальним - 1 млн грн. На кредитування придбання житла для молодих сімей запропоновано передбачити за спеціальним фондом – 1 млн грн. Видатки за спеціальним фондом будуть проводитися за рахунок повернення раніше наданих кредитів. Обсяг видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери визначений з урахуванням мінімального розміру заробітної плати з 1 січня 2019 року в розмірі 4173 грн (ріст до попереднього року на 12%) та першого тарифного розряду ЄТС - 1921 грн (9%).

У проекті обласного бюджету на 2019 рік видатки для департаменту внутрішньої та інформаційної політики облдержадміністрації передбачаються в сумі 33,1 млн грн. Кошти заплановано виділити на фінансову підтримку телерадіокомпанії "Перший Західний", видавничого центру "Пам'ять", періодичних видань, забезпечення діяльності громадської ради, проведення публічних консультацій з громадськістю, вивчення громадської думки з суспільно важливих питань, проведення різноманітних заходів.

Для виконання програми відновлення, збереження національної пам'яті та протокольних заходів планується залучити 2,4 млн гривень. Кошти підуть на проведення заходів з нагоди державних свят, знаменних дат місцевого значення, поширення соціальної реклами з відзначення святкових заходів, виплату обласної премії імені Героя України Степана Бандери, вшанування пам'яті визначних осіб, відзначення пам'ятних дат та пам'ятних місць за кордоном та проведення пошуку і впорядкування поховань українців за кордоном.

На реалізацію програми охорони і збереження культурної спадщини Львівської області передбачається 20 млн грн, з них за загальним фондом 10 млн грн, з них на встановлення пам'ятника з нагоди 100-річчя військової наступальної операції Української Галицької Армії – 3 млн грн; спеціальним - 10 млн грн, у тому числі на реалізацію проектів міжнародної технічної допомоги – 2 млн грн.

На утримання заповідників плануються видатки в сумі 2,8 млн. грн, з них на зарплату з нарахуваннями – 1,7 млн грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 74 тис. гривень.

Для управління туризму та курортів облдержадміністрації на реалізацію програми розвитку туризму, курортів і рекреації передбачаються видатки в сумі 2,8 млн грн., які будуть спрямовані на проведення заходів програми туризму, курортів і рекреації, з яких на співфінансування проектів із залученням міжнародної технічної допомоги - 838 тис. гривень.

Видатки департаменту освіти і науки Львівської ОДА наступного року передбачаються в сумі 1,2 млрд грн. У загальному обсязі видатків освітня субвенція становить 382 млн грн, яка використовується на оплату праці педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів (224 млн грн), здобуття повної загальної середньої освіти учнями професійно-технічних навчальних закладів (91 млн грн), студентами вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації (39 млн грн) та передбачається як субвенція з обласного бюджету місцевим бюджетам на оплату праці педагогічних працівників 26 інклюзивно-ресурсних центрів області (27 млн гривень).

На заробітну плату працівникам обласних установ (без педзарплати за рахунок субвенції) у 2019 році планується виділити 473 913,5 тис. грн, придбання продуктів харчування для вихованців інтернатних закладів та учнів професійно-технічних училищ – 42 млн грн (середня вартість харчування для дітей інтернатних закладів та учнів професійно-технічних училищ - 72 грн та 104 грн відповідно).

У рамках реалізації "Програми розвитку освіти Львівщини на 2017-2020 роки" планується виділити 95,2 млн грн, з них за рахунок залишку освітньої субвенції, що утворився на початок 2019 року – 85 млн гривень. Із виділених коштів на Програму "Схід і Захід разом" та " Змінимо країну разом" планується - 2 млн грн; оновлення матеріально технічної бази професійно технічних та вищих навчальних закладів – 35 млн грн; придбання шкільних автобусів – 30 млн грн; розвиток спортивної інфраструктури – 6 млн грн; оновлення матеріально-технічної бази інтернатних закладів – 150 млн грн; оснащення позашкільних закладів - 1 млн грн; нагородження кращих студентів та молодих учених, відомих фахівців – 4 млн грн; нагородження кращих педпрацівників області – 500 тис. грн; формування професійних середовищ – 200 тис. грн; підготовку педагогічних працівників до впровадження інтерактивних технологій для інтегрованого навчання – 200 тис. грн; заходи національно-патріотичного виховання – 300 тис. грн; навчання державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування – 500 тис. грн; програма з менеджменту управління закладів загальної середньої освіти, вищих навчальних закладів – 500 тис. гривень.

Поряд з цим, у загальному обсязі видатків загального фонду обласного бюджету враховано субвенцію з державного бюджету для надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами в сумі 11,4 млн грн.

За рахунок зменшення поточних видатків передбачаються видатки за спеціальним фондом на реконструкцію житлового корпусу дитячого закладу оздоровлення і відпочинку "Надія" в сумі 5 млн грн та на капітальний ремонт гуртожитку Львівського державного військового ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою ім. Героїв Крут передбачаються в сумі - 10 млн гривень.

Видатки для департаменту дорожнього господарства, транспорту та зв'язку передбачаються в сумі майже 1,1 млрд грн, у тому числі за загальним фондом – 370 млн грн, спеціальним – 728 млн грн. Зокрема, на реалізацію програми розвитку мережі та утримання автомобільних доріг, організації та безпеки дорожнього руху планується витратити 370 млн грн, що на 12 млн грн або 3,4% більше порівняно з 2018 роком.

За кошти Державного дорожнього фонду надається обласному бюджету субвенція на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, у сумі 728 млн грн, що на 145 млн грн або 25% більше очікуваного виконання 2018 року.

Також у проекті обласного бюджету на 2019 рік видатки для департаменту архітектури та розвитку містобудування облдержадміністрації передбачаються в сумі 30 млн грн, у тому числі за загальним фондом –172,9 млн грн, спеціальним – 13 млн грн. Крім того, на реалізацію комплексної програми розвитку фізичної культури та спорту Львівщини на період до 2021 року передбачається 31 млн грн, з яких на облаштування спортивних майданчиків – 25 млн грн.

У проекті обласного бюджету Львівської області на 2019 рік пропонувалися видатки для департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства облдержадміністрації в сумі 328,5 млн грн, у тому числі за загальним фондом – 311,5 млн грн, спеціальним – 17 млн грн. На реалізацію обласної програми для налагодження системи поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2017 – 2019 роки, на яку плануються надходження іншої субвенції з міського бюджету м. Львова, запропоновано 300 млн грн, тобто на рівні 2018 року.

На виконання програми зовнішнього освітлення населених пунктів Львівської області за загальним фондом планується субвенція місцевим бюджетам в сумі 11,5 млн грн. Із зазначеного обсягу на виготовлення проектно-кошторисної документації для здійснення заходів із електрифікації кварталів забудов, де в тому числі й на виділені земельні ділянки учасникам АТО, родинам загиблих та внутрішньо переміщеним особам шляхом співфінансування виготовлення проектно-кошторисної документації для подальшої подачі документів на електрифікацію, планується спрямувати місцевим бюджетам 1,2 млн грн, на влаштування зовнішнього освітлення у населених пунктах області – 10,3 млн грн.

За спеціальним фондом обласного бюджету на реалізацію обласних програм "Питна вода" передбачено 12 млн грн, "Газифікація населених пунктів Львівської області" – 5 млн грн.

Також запропоновані видатки для департаменту паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження облдержадміністрації в сумі 48,5 млн грн у тому числі за загальним фондом – 18,2 млн грн, спеціальним – 30,3 млн грн.

В тому числі, на реалізацію обласної програми енергозбереження для населення Львівщини для сплати частини відсотків за отримані населенням кредити на впровадження енергозберігаючих заходів передбачається 17 млн грн, відшкодування тіла кредиту на встановлення альтернативних джерел енергії – 1 млн грн. Порівняно з очікуваним виконанням 2018 року вказаних видатків планується на 3 240,3 тис грн або 22% більше.

На реалізацію програми енергозбереження для бюджетної сфери Львівщини на 2016-2020 роки для впровадження енергозберігаючих заходів бюджетними установами передбачається за спеціальним фондом 30,5 млн грн. За рахунок зазначених коштів планується здійснити видатки з впровадження енергоощадних заходів у закладах бюджетної сфери обласного підпорядкування (згідно з наявною проектно-кошторисною документацією) на суму 30 млн грн, проведення енергетичного аудиту - 200 тис грн та виготовлення (коригування) проектно-кошторисної документації - 300 тис грн.

Видатки для департаменту екології та природних ресурсів ОДА передбачаються в сумі 60,2 млн грн, у тому числі за спеціальним фондом – 59 млн грн, загальним – 1,1 млн грн.

На виконання програми охорони навколишнього природного середовища, зокрема на забезпечення діяльності регіональних ландшафтних парків Львівщини передбачаються видатки за загальним фондом в сумі 1,1 млн грн, спеціальним - 110 тис. грн, а також на природоохоронні заходи за спеціальним фондом - 59 млн гривень.

Що стосується АПК, то для департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації на реалізацію комплексної програми підтримки та розвитку агропромислового виробництва Львівської області на 2016-2020 роки передбачаються видатки за загальним фондом в сумі 19 млн гривень. При цьому, враховано кошти в сумі 7,1 млн грн від повернення раніше наданих позичок сільськогосподарським товаровиробникам.

У проекті обласного бюджету на 2019 рік видатки для департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації передбачаються в сумі 2 475 106,8 тис. грн. Видатки на заробітну плату з нарахуваннями працівникам установ охорони здоров'я обласного підпорядкування плануються в сумі 1 434 416,8 тис. грн.

Видатки на медикаменти для обласних установ охорони здоров'я визначені у сумі 30 млн грн. Крім цього, на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань (шляхом надання субвенції місцевим бюджетам області) заплановано 16 млн грн, хворих на цукровий та нецукровий діабет – 54 млн гривень. Для придбання продуктів харчування передбачається виділити 55 млн гривень.

Видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ, підпорядкованих департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації, прогнозуються в обсязі 53,7 млн гривень. Зазначені кошти планується спрямувати на витрати з господарського утримання медичних закладів.

На утримання закладів освіти медичного спрямування із загального фонду обласного бюджету планується виділити 85 млн грн, з яких для забезпечення виплати заробітної плати з нарахуваннями - 64 млн грн тощо.

У проекті обласного бюджету враховано також субвенції, які передаються міському бюджету м. Моршина на реабілітацію хворих області у Моршинській міській лікарні, в сумі 4 млн грн та обласному бюджету Волинської області на лікування хворих, яким судами призначено застосування примусових заходів медичного характеру у Волинській психіатричній лікарні – 2,1 млн гривень.

На реалізацію комплексної програми надання медичної допомоги мешканцям області передбачаються видатки в сумі понад 203 млн гривень.

На забезпечення дітей-інвалідів медичними препаратами та виробами медичного призначення у наступному році планується виділити 20 млн грн (лікування дітей з хронічною нирковою недостатністю – 255 тис. грн, зі спадковими коагулопатіями – 800 тис. грн, забезпечення продуктами харчування, медикаментами та виробами медичного призначення хворих на фенілкетонурію – 4 млн грн, муковісцидоз – 7 млн грн, імунодефіцити – 700 тис. грн, ювенільний ревматоїдний артрит – 4 млн грн, онкологічні та інші захворювання – 3,5 млн грн).

Покращення медичної допомоги хворим з онкологічними захворюваннями потребуватиме у наступному році 9,9 млн грн (вакцинація проти раку шийки матки та використання "рідинної цитології" з метою цитологічного скринінгу патології шийки матки – 1,4 млн грн та 500 тис. грн відповідно, підвищення ефективності клініко-діагностичних досліджень дітей – 2,5 млн грн, придбання діагностичного обладнання – 2,5 млн грн, поліпшення доступності хіміотерапевтичного лікування раку – 3 млн грн).

На забезпечення безпеки пацієнтів та медичного персоналу передбачається 13,8 млн грн (забезпечення надійності експлуатації ліфтів – 9,1 млн грн, протипожежної безпеки – 4,675 млн грн), розвиток служби екстреної медичної допомоги (придбання санітарного автотранспорту та форменного одягу) – 22,2 млн грн, управління галуззю – 500 тис. грн, співфінансування проектів міжнародної технічної допомоги – 7,5 млн грн, застосування технологій е-урядування в галузі охорони здоров'я – 5,8 млн гривень.

За рахунок зменшення поточних видатків департаменту передбачаються видатки за спеціальним фондом на придбання медичного обладнання в сумі 35 млн гривень.

У проекті обласного бюджету на 2019 рік видатки для департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації передбачаються в сумі 314 540,2 грн, у тому числі за загальним фондом – 260 420,2 тис. грн, спеціальним – 54 120 тис. гривень.

З виділених коштів на заробітну плату з нарахуваннями закладам соцзахисту населення передбачається виділити 112 695,7 тис. грн, у тому числі за рахунок освітньої субвенції (Самбірське СПТУ) – 2,14 млн. грн.

На реалізацію комплексної програми соціальної підтримки окремих категорій громадян Львівської області на 2018-2020 роки передбачається 51 219 тис. грн, з них для часткового врегулювання питання відшкодування втрат доходів від пільгового перевезення окремих категорій громадян у залізничному транспорті за загальним фондом обласного бюджету заплановано 4 млн гривень.

На виплату адресної грошової допомоги ветеранам Української Повстанської Армії, вдовам (вдівцям) політв'язнів і вдовам (вдівцям) ветеранів Української Повстанської Армії та реабілітованим громадянам за статтями 1-2, 1-3 Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років" – 24,4 млн грн, відшкодування втрат на поховання учасників національно-визвольних змагань – 96 тис. грн, надання одноразової допомоги малозабезпеченим громадянам області за їхніми зверненнями до голови облдержадміністрації – 1 млн грн, одноразової допомоги малозабезпеченим громадянам області за їхніми зверненнями до голови обласної ради та депутатів обласної ради – 17 млн грн, одноразової адресної допомоги на придбання навчального приладдя дітям із багатодітних сімей – 1 749 тис. грн, одноразової адресної допомоги сім'ям загиблих на Грибовицькому сміттєзвалищі – 100 тис. грн.

На виконання комплексної програми соціальної підтримки у Львівській області учасників АТО (ООС) та їхніх родин, бійців – добровольців АТО, а також родин Героїв Небесної Сотні на 2018-2020 роки передбачається 32 332 тис. грн, з них на придбання житла учасникам антитерористичної операції на умовах співфінансування - 9 560 тис. грн, що на 4 496,2 тис. грн або на 88,8% більше від очікуваного виконання 2018 року.

На надання та виплату одноразової адресної грошової допомоги демобілізованим воїнам, які повертаються з ООС, і звільненим особам, безпосереднім учасникам ООС, які захищали суверенітет та територіальну цілісність України – 3 537 тис. грн, соціальних виплат дітям, пасинкам, падчеркам військовослужбовців, добровольців, волонтерів, які загинули під час участі в АТО/ООС або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих у Зоні, та Героїв Небесної Сотні – 6,39 млн грн, одноразової грошової допомоги на/за встановлення пам'ятних знаків на могилах загиблих/померлих під час АТО та Героїв Небесної Сотні – 4,36 млн грн, адресної допомоги на реабілітацію або санаторно-курортне лікування інвалідів війни І, ІІ, ІІІ груп з числа осіб, які брали участь в АТО та Революції Гідності – 4,15 млн тис. грн, грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам – учасникам АТО на вирішення матеріально-побутових проблем – 976 тис. грн, доплати до пенсій батькам та дружинам Героїв Небесної Сотні – 282 тис. грн, психологічну підтримку та подолання наслідків травмуючи подій, що призвели до алкогольної та наркотичної залежності учасників АТО – 190 тис. грн, відшкодування витрат, пов'язаних із наданням пільг на житлово-комунальні послуги, тверде паливо та скраплений газ, на послуги зв'язку родинам Героїв Небесної Сотні – 323 тис. грн, компенсацію вартості наданих послуг з організації сімейного відпочинку поранених учасників АТО (у т.ч. поранених бійців-добровольців АТО), та членів їх сімей, батьків, дружин і дітей загиблих та померлих учасників АТО, героїв Небесної Сотні – 2 млн 564 тис. гривень.

Видатки за рахунок власних надходжень установ соціального захисту у 2019 році плануються в обсязі 49,12 млн грн, що на 22,2% більше очікуваних надходжень поточного року. Зазначені кошти передбачається виділити на оплату енергоносіїв, медикаментів, харчування, послуг з господарського утримання, придбання обладнання та капітальний ремонт установ.

За рахунок зменшення поточних видатків передбачаються видатки за спеціальним фондом на реконструкцію даху та системи водяного опалення в КЗ ЛОР "Роздільський дитячий будинок-інтернат", у тому числі виготовлення проектно-кошторисної документації - у сумі 5 млн гривень.

Як розповів голова комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку Львівської облради Олег Домчак, у бюджеті на наступний рік буде закцентовано увагу на розвиткові проекти, заходи з енергозбереження, підтримку комунальних установ, підтримку учасників АТО та їх сімей, співпрацю зі Сходом, забезпечення належного функціонування в області галузі освіти, медицини, соціального захисту.

"У вигляді субвенції з Державного бюджету для місцевих бюджетів передбачаються такі кошти: на природоохоронні заходи на об'єктах комунальної власності – 579,7 млн грн, підвищення якості освіти – 1500 млн грн, створення і ремонт існуючих спортивних комплексів при школах -150 млн грн, будівництво мультифункціональних спортивних майданчиків - 200 млн грн, будівництво нових, реконструкцію та капітальний ремонт існуючих спортивних п'ятдесятиметрових басейнів - 200 млн грн, - зазначив Домчак. – Ми очікуємо розподіл цих коштів для області".

"Серед позитивних бюджетних деталей, то слід відзначити часткову адресну монетизацію пільг на житлові субсидії у розмірі 20 млрд грн, також збільшення на 25% розміру субвенції з дорожнього фонду для ремонту місцевих доріг. Заклади вищої освіти І–ІІ рівня акредитації державної власності, які планували передати нам на утримання, залишаються на фінансуванні з державного бюджету", - пояснив голова бюджетної комісії.

Певними негативами, за словами Домчака, можна назвати зменшення надходжень коштів від сплати екологічного податку до спеціального цільового природоохоронного фонду обласного бюджету. "Через зміну у 2018 році нормативів з 55% до 35% на користь державного бюджету надходження від екологічного податку суттєво зменшено. На жаль, ця норма залишається і у 2019 році. У цьому році планується отримати 55,3 млн грн, - зауважив Олег Домчак. – Також фіксуємо відсутність субвенції на компенсацію пільгового проїзду. Відтак в обласному бюджеті ми закладаємо на ці потреби 4 млн грн. Додаткові кошти мають передбачити і місцеві бюджети".

Що стосується питання обласних цільових програм, то в наступному році їх буде 30, вони стануть комплексними. На них передбачено в обласному бюджету фінансовий ресурс в розмірі близько 1,5 млрд грн.

"Хочу наголосити, що ми будемо додатково фінансувати успішні програми, зокрема, Програму проведення конкурсу проектів місцевого розвитку – 130 млн грн, програму розвитку мережі автомобільних доріг та безпеки дорожнього руху – 370 млн грн, розвиток спорту – 31,8 млн грн, соціальних захист населення, охорону здоров'я Львівщини та спільні проекти МТД", - резюмував Домчак.

Враховуючи порозуміння, яке панує між Львівською ОДА та Львівською облрадою, депутати мали б прийняти бюджет із першої спроби і без особливих обговорень під час сесії. Залишається питанням, чи голосуватиме за цей проект бюджету традиційно "ображена" "Самопоміч" та депутати від ВО "Батьківщина", які хочуть і отримати кошти для своїх територій, але мусять зберігати обличчя перед своїм лідером, яка волає про злачинну владу...

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme