Чому слідом за сміттям у Садового можуть відібрати і транспорт

У Львові – жахливий стан справ із маршрутками

Чому слідом за сміттям у Садового можуть…

Львівський міський голова Андрій Садовий продовжує займатись політикою, але і надалі зовсім не опікується вирішенням господарських питань міста. Мер Львова має час, щоб перед сотнями телекамер зустрічати "опозиційних" грузинів, проте не має часу, щоб зібрати усіх перевізників й домовитись з ними про роботу.

Транспортний колапс із вересня Львову не пророкував тільки ледачий. Усі говорили про те, що традиційно, із збільшенням студентів та поверненням усіх із відпусток, виникнуть проблеми із банальним пересуванням із однієї точки у іншу. І от саме 1 вересня цей транспортний колапс стався. У цей день ще й зросла вартість проїзду у електротранспорті міста, що також дало додаткове навантаження на і без того переповнені маршрутки.

А вже з 2 вересня Львівська ОДА на виконанням рішення Львівської міської ради вкоротила усі приміські та міжміські маршрутки до так званих "крайніх автостанцій" міста, що також породило жахливі незручності – особливо для людей, які кожного дня доїжджають у Львів на роботи з ближнього примістя.

Вже не кажемо про те, що цим людям довелось платити більше. Хоча якщо раніше мешканець Жовкви за 14 гривень міг доїхати практично до Оперного театру, то зараз маршрутка курсує лише до АС-2 на вулиці Богдана Хмельницького, і щоб доїхати до Центру, доведеться додатково заплатити 4 грн уже у міському транспорту. Враховуючи, що стільки ж треба буде заплатити і за дорогу назад на автостанцію, проїзд на день тепер обходиться мінімум на 8 грн дорожче.

Проте проблема навіть не в грошах. Проблема у тому, що міський транспорт банально не порається із таким потоком пасажирів, тож часто-густо доїхати просто немає чим й доводиться простоювати на зупинці годинами. Можна було сподіватися, що після сплеску перших днів вересня ситуація якось налогодиться, але нині, за півмісяця, можна констатувати: на краще нічого не змінилося, навіть натяків на це нема.

У Львівській ОДА розводять руками, мовляв, ухвалювати такі рішення – право міста і зробити вони нічого не можуть. Тому спочатку Львівську міськраду просто просили забезпечити більшу кількість транспорту на міських маршрутах, які курсують біля автостанцій з області. Потім уже вимагали. Далі проблему уже на сесії міськради підняли депутати, які три місяці відпочивали від усіх комунальних проблем міста. Проте з місця вона так і не зрушилась.

Міське управління транспорту уже майже рік лишається фактично без керівника. Людина, яка виконує обов'язки начальника, м'яко кажучи, взагалі не розуміється у логістиці транспортних перевезень, про що говорять не тільки депутати, чиновники, але й громадські активісти, які роками відстежують ситуацію з транспортом міста Львова. Єдине, на що спромоглись у Ратуші, так це запровадити так звані тимчасові маршрути із крайніх автостанцій. Запровадили їх, до слова, без жодних конкурсів, документів, банально "нагнувши" комунального міського перевізника. Проте через абсолютну непрактичність і ці маршрути не прижились.

У Львівській ОДА уже вкотре наголошують, що мерія Львова просто не має бажання вирішувати проблему із транспортом. Такі заяви можна було б списати на одвічну конкуренцію чи навіть протистояння керівництва області і міста, якби не одне суттєве і відоме "але": хоча у Садового і намагаються максимально "віджати" приватників і віддати маршрути комунальному перевізнику, проте сам комунальний перевізник просто не має автобусів, щоб у достатній кількості випускати машини на маршрути міста. Тому деякі маршрути взагалі не курсують роками. Тобто простим наказом ситуацію не змінити: потрібне комплексне, системне рішення. Якого досі нема.

Ще з початку року Львівська міська рада мала б провести конкурси й визначити законних перевізників у місті Львові на наступні п'ять років. Проте навіть цього у Ратуші не спромоглись зробити. І тут вже свої "5 копійок" вставили, власне, приватники, у яких хотіли забрати кілька маршрутів. Окремі АТП міста, наближені до осіб із партії "Свобода", просто заблокували у судах можливість проведення будь-яких конкурсів, таким чином, доклавшись до транспортного колапсу в місті.

При цьому подейкують про те, що робиться усе, щоб слідом за електротранспортом підняти вартість проїзду і у маршрутках Львова. Перевізники ще літом говорили про необхідність підвищення вартості проїзду із 4 до 6 гривень. Минулого тижня таку ж цифру назвали і у Львівській міськраді.

Проте Садовий на це так просто, вочевидь, не піде. У своїх красуваннях перед телекамерами мер, окрім суто політичних коментарів, неодноразово заявляв, що "люди бідні, а тому він не піде на підвищення вартості проїзду".

Що ж робити? Цього, схоже, не знає ніхто – або не дуже хоче знати. Наразі чиновники Садового тільки говорять. Недаремно мер на останній сесії заявив, що "язик не втомлюється". Обіцяють наступного року закупити то 50, то 100 автобусів, говорять про те, що за рік-півтора у місті буде електронний квиток, який, наче Саакашвілі, чарівною паличкою вирішить усі проблеми. А наразі просто звинувачують активістів у нагнітанні незадоволення в громаді.

Проте справа цілком прогнозовано наближається до зовсім іншої розв'язки, про що "злі язики" говорили ще наприкінці попереднього політичного сезону, перед літніми відпустками. І тут слід згадали про львівське сміття, бо схоже, що так же буде і з транспортом. Львівська ОДА уже особливо і не приховує, що розглядає варіант "делегування повноважень" у сфері громадського транспорту міста до області. Щоправда, найменше цій ідеї радий директор транспортного департаменту ОДА Роман Кокотайло. І недаремно. Адже якщо сміттєвих перевізників ще можна було "нагнути" й скоординувати їм виплати із області, то у сфері транспорту так легко це питання не вирішити.

Комунальне АТП Садового має 40% усього ринку перевезень міста Львова, і воно абсолютно і повністю зав'язане на мера Львова, тож перейти "під Синютку" там не погодиться ніхто, хто сидить на "чорній готівці". Розуміють це і у Львівській ОДА. Тож не дивно, що початок процесу із наведення ладу у транспорті Львова відтягується. Хоча окремі чиновники області вже прямо говорять про те, що транспорт від Садового таки треба забирати. "Мені це виглядає на чергову спробу міськради Львова перекласти відповідальність за проблеми з паркуванням і громадським транспортом на Олега Синютку, і ми це вже з сміттям проходили", - пише у "Фейсбуці" начальник управління інвестицій ЛОДА Роман Матис.

Тим не менше, із транспортом Львова таки треба буде щось робити. Адже маршруток із кожним днем на вулицях міста все менше. І не через чиїсь злі наміри. А просто тому, що "жовті" автобуси закуплені майже 10 років тому, і зношені майже повністю.

Коли і за які гроші відпочивав Садовий та його свита.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme