ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Кілометри доріжок і безкоштовні трамваї: Як у Львові розбудують велоінфраструктуру

Цього року у Львові побудують більше 15 кілометрів велодоріжок

Depo.
9 липня 2018 16:30
ФОТО: depo.ua

З першого вересня при будівництві та реконструкції вулиць потрібно буде обов'язково передбачати велодоріжки. Відповідну норму ввело Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. Depo.Львів вирішив поцікавитися, як у Львові йдуть справи з будівництвом велодоріжок.

У місті цього року працюватимуть над реалізацією трьох масштабних проектів, що дасть змогу побудувати понад 15 км велодоріжок вже цього року. За інформацією директора ЛКП "Інститут просторового розвитку" Олега Шміда йдеться про будівництво велодоріжки на вул. Княгині Ольги, на вулицях Чорновола-Варшавській-Замарстинівській, що дасть змогу з'єднати велодоріжкою Львівський оперний театр у центрі міста і смт. Брюховичі, і продовження будівництва на вул. Сихівській. "Також ще буде кілька дрібніших проектів, що в загальному нам дасть можливість побудувати цього року більше 15 км велодоріжок", - розповів Шмід.

Окрім того, велодоріжки з'являться на вул. Богдана Хмельницького, а на вул. Сихівській продовжаться роботи з будівництва запроектованого на двосторонній трафік велодоріжки. У пріоритеті вул. Сахарова і вул. К. Левицького, для яких також буде розроблено проект для будівництва велодоріжок.

Завдяки змінам у проектах реконструкції вул. Героїв УПА і вул. Антоновича, вони теж поповнять веломережу міста. Також продовжиться будівництво транзитної велодоріжки в мікрорайоні Майорівка, яка проляже по краю парку Погулянки до Личаківського парку. Триватиме прокладання вулиць заспокоєного руху, які є велопішохідними вулицями з можливістю заїзду автомобілів. Першими такими вулицями стали Цетнерівка, Корейська і Зубрицького. До них приєднаються вул. Котлярська, Голубця, Сельських і Бой-Желенського, Озерна, вул. Ботанічна і вул. Слюсарська.

Найкраща ситуація із будівництвом велодоріжок у Шевченківському районі, а найважче проектувати велошляхи у центрі міста. За 8 років у місті вже побудовано 100 км велодоріжок.

Згідно з новими нормативами, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного та регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під'їзд велосипедистів до житлових, громадських споруд, промислових підприємств, об'єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

При цьому велосмуги повинні проектуватися тільки для одностороннього руху, велодоріжки повинні бути переважно односторонніми по обидва боки вулиці. За наявності забудови з одного боку вулиці слід улаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованому боці. За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі з використанням зустрічної велосмуги.

За даними мерії Львова, серед нещодавніх проектів будівництва велодоріжок у Львові - кільце в мікрорайоні "Новий Львів" з веломережею, яке поки не введене у експлуатацію. Там є порівняно невеликі ділянки велодоріжок, але цінність має сама інженерна споруда. Ці шляхи збудовані за голландською системою, а отже є захищеними і відповідно безпечними для велосипедистів. Також на ділянці вул. Сихівської застосовано багато особливих технічних прийомів, як, наприклад, піднятий тротуар і велодоріжка на бічному заїзді, що заохочує велосипедистів їздити більш обачно та уважно.

Міський голова Львова Андрій Садовий анонсував, що протягом наступних кількох років у місті зведуть ще близько 168 км доріжок до існуючої велоінфраструктури. "Для мене важливо підтримати велоспільноту. Плани маємо амбіційні – до 2020 року вийти на 268 км. За цей рік, за наступні роки треба дуже багато зробити", – зазначив він.

Як розповіли Depo.Львів у мерії, головним проектом минклого року стало будівництво трансміської магістралі з півдня на північ міста (вул. Княгині Ольги і проспект Чорновола).

Також були завершені роботи з будівництва та облаштування велодоріжки, яка сполучатиме Брюховичі зі Львовом. Вартість будівельних робіт за договором склали понад 10 млн гривень. Велодоріжка проходить вздовж дороги, а у напрямку до вул. Варшавської – існуючими проїздами та вул. Заозерною. За словами керівника міського відділу капремонту Романа Заріцького, загальна протяжність маршруту в обох напрямках становить близько 5,5 км, загальна площа покриття – 8572,44 кв м.

Окрім того, було виконано значну частину робіт в рамках проекту будівництва велодоріжки на вулиці Городоцькій (від вул. Ряшівської до вул. Чернівецької) і на частині вулиці Богданівської (від вул. Пластової до вул. Золочівської). Розпочато будівництво велодоріжок на вулиці Княгині Ольги і продовжено прокладання велодоріжки на проспекті Чорновола – від вул. Липинського до вул. Варшавської. Влаштували велодоріжку на вул. Сихівській від просп. Червоної Калини до вул. І. Кавалерідзе (0,8 км).

Також розпочато декілька проектів, які ляжуть в основу будівництва велодоріжок на наступні роки. Зокрема, поповнять міську веломережу вулиці Степана Бандери й Федьковича, нова вулиця з мікрорайону Левандівка в мікрорайон Рясне. В рамках проекту громадського бюджету нанесено дорожню розмітку на всі велодоріжки.

Для популяризації велоруху виконком Львівської міськради дав дозвіл на продаж у місті спільних абонементів сервісу велопрокату Nextbike та "Львівелектротрансу", за яким користувачі зможуть брати велосипеди на прокат та користуватися послугами електротранспорту. Виконком вніс відповідні зміни до рішення №398 "Про встановлення вартості місячних проїзних карток у міському електричному транспорті". Відповідно до них, "Львівелектротранс" отримуватиме по 100 грн від компанії Nextbike за придбані спільні абонементи.

Вартість місячних абонементів Nextbike, які передбачатимуть можливість безлімітного проїзду в електротранспорті упродовж 30 днів, становить 250 гривень. Спільна ініціатива почала діяти з червня 2018 року.

Зараз у системі Nextbike зареєстровано понад 10 тис. львів'ян. У місті діють 24 станції велопрокату, однак цього року компанія планує відкрити ще близько десяти нових станцій. Електронні місячні абонементи на проїзд у львівському електротранспорті коштують 150 гривень електронний і 160 гривень паперовий.

Більше про політичне та культурне життя Львова та області читайте на Depo.Львів

Також приєднуйтеся до нашої групи у Facebook та переглядайте наші віде на YouTube