Щоб було ні холодно, ні жарко: Навіщо у львівських трамваях пасажири самі відчинятимуть двері

З понеділка, 14 лютого, у місті стартувала акція "Збережемо тепло разом". У "Львівелектротрансі" кажуть, що запроваджена вона не лише для економії електроенергії, яку витрачають на опалення у салонах, а й для звикання львів’ян до використання базових опцій, які були закладені виробниками трамваїв

Мирослава Бзікадзе
Шеф-редакторка Depo.Львів
Щоб було ні холодно, ні жарко: Навіщо у…

Відтепер у Львові пасажири трамваїв можуть самі відчиняти двері. У міській раді кажуть, що наразі це нововведення – задля економії тепла у салонах взимку. Але планують продовжити й влітку, проте вже для того, щоб в салон не запускати спеку з вулиці та було комфортно пасажирам. Як це працює, наскільки безпечно і що з цього приводу думають самі водіїв трамваїв, дізнавався Depo.Львів.

Як це працює

Самостійно відчиняти двері пасажири зможуть лише у вагонах трамваїв КТ4-D (Берлін) та марки "Електрон", адже лише ці моделі обладнані спеціальними кнопками. Тобто у 29 трамваях, придбаних у Берліні, та у п’яти виробництва "Електрон". Причому зможуть вони це робити лише з дозволу водія, а не коли заманеться. Так, щоб зайти у трамвай, зовні біля дверей є спеціальна кнопка, така ж сама – і в салоні, щоб вийти.  Така опція можлива у трамваях №№ 3, 6 та 8, лише на фіксованих зупинках, окрім годин пік (з 7:00 до 10:00 та з 16:00 до 20:00) в будні дні.

У Львові двері трамваїв відчинятимуть і зачинятимуть самі пасажири

Кнопка біля дверей, за допомогою якої можна відчинити двері

Запровадити проєкт планували ще наприкінці 2019 року, однак тоді свої корективи внесла пандемія COVID-19 і його довелося згорнути. Але такі опції вже є не лише за кордоном, а й в деяких українських містах, зокрема – в Івано-Франківську.

"Як це працює, ми продемонстрували у коротенькій відеоінструкції, яку можна переглянути на усіх наявних ресурсах "Львівелектротрансу". Ми дуже сподіваємося, що усі, хто переглянув відеоролик, легко зорієнтуються, що робити. Сміливо можу сказати, що саме від розуміння та активної співпраці львів’ян із водіями трамваїв залежить успіх цієї акції", – зазначає в.о. директора ЛКП "Львівелектротранс" Володимир Ковалів.

На підприємстві наголошують, що акцію "Збережемо тепло разом" запроваджено не лише для оцінки економії електроенергії, яку витрачають на опалення у салонах, а й для звикання львів’ян до використання базових опцій, які були закладені виробниками трамваїв та активно використовуються в інших містах як за кордоном, так і в Україні. Зазначимо, що за інформацією ЛКП "Львівелектротранс", на опалення салонів електротранспорту взимку щомісяця витрачають близько 5 млн гривень.

Квест для пенсіонерів

Проте виникає питання – чи дадуть собі раду з цим ноу-хау пенсіонери та гості міста. Керівник управління транспорту ЛМР Орест Олеськів каже, що у салонах працює відповідна озвучка – пасажирів інформують, як користуватися кнопкою. "Також прохання до тих мешканців, які знають, як це працює: якщо ви бачите, що пасажир не розуміє, як зайти в трамвай – допоможіть йому відчинити двері, підкажіть, як користуватися кнопкою", – сказав Орест Олеськів.

А ще чиновник звернувся до водіїв автомобілів, аби ті не порушували правила дорожнього руху – якщо трамвай зупинився, незалежно, чи відчинені, чи зачинені у нього двері, у жодному разі не об'їжджати вагон, а зупинитися і зачекати, поки він рушить.

Львівський трамвай з кнопкою для відкривання дверей

Відчинити двері пасажири можуть, приклавши долоню до кнопки

Водії ж трамваїв налаштовані менш оптимістично. Кажуть, що загалом ідея хороша, але якщо молодь з цим розбереться ще досить швидко, то привчити старших людей буде дуже важко. "Це буде такий собі квест для них", – жартома кажуть водії трамваїв.

Кнопка у салоні трамвая, аби відчинити двері та вийти

Кнопка у салоні трамвая, аби відчинити двері та вийти. Фото: Львівська міська рада

Проте, чиновники кажуть, якщо така практика приживеться, то буде впроваджена на постійній основі. А надалі – і у тролейбусах.

"Вважаю, що до такої опції львів’янам слід звикати поступово. Зараз – тестовий режим, але плануємо продовжити й надалі, оскільки така потреба з’явиться, коли влітку запрацюють кондиціонери в салонах – для збереження прохолоди. Також треба розуміти, що такі зміни будуть і у тролейбусах марки "Електрон" – підсумовує Орест Олеськів.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme