Головний львівський митник розповів, коли на польському кордоні зникнуть черги

За його словами, в останні роки на Львівщині були відкриті два нових пункти пропуску – Угринів-Долгобичув і Будомєж-Грушів, але нормальних доріг до них не зробили

Як повідомляє Depo.Львів з посиланням на ЗІК,  начальник Львівської митниці ДФС Левко Прокіпчук 22 грудня на зустрічі з журналістами розповів коли на польському кордоні зникнуть черги.

Він зазначив, що за європейськими стандартами, оптимальною відстанню між пунктами пропуску на кордоні вважається 25 км. Тоді як у Львівській області на 280 км кордону з Польщею є шість автомобільних пунктів пропуску, тобто вони розташовані в середньому за 45 км один від одного.

"Зрозуміло що цього недостатньо, тим більше що з 2010 потік транспортних засобів і громадян, які перетинають кордон, зростає кожного року на 10%. Коли Україна отримає безвізовий режим з ЄС (що очікується в серпні), ми матимемо різкий стрибок у бік збільшення потоку, тому до цього треба готуватися вже зараз", – зазначив головний львівський митник.

За його словами, в останні роки на Львівщині були відкриті два нових пункти пропуску – Угринів-Долгобичув і Будомєж-Грушів, але нормальних доріг до них не зробили. Відповідно, це не допомогло розвантажити ті пункти пропуску, які зараз є найбільш перевантаженими – Краковець-Корчова (при проектній пропускній здатності 2200 автомобілів на добу пропускає в середньому 3300 авто) і Шегині-Медика (пропускає 3200 транспортних засобів, хоча розрахований на 2000).

"Тому ми ставимо перед обласною державною адміністрацією питання: якщо не зробити ці дороги, то навантаження на інші пункти пропуску буде дуже значне", – зазначив Левко Прокіпчук.

Також він нагадав, що цього року була підписана угода про надання Польщею 100 млн євро кредиту на покращення інфраструктури пунктів пропуску. 60% цих коштів мають піти на дороги, а 40% – на самі пункти пропуску. Зокрема, планується повна реконструкція – "фактично будівництво з нуля" – пункту у Шегинях, розмежування вантажного і пасажирського напрямку у Краківці й облаштування пішохідного переходу у Раві-Руській.

"Необхідна ратифікація цієї кредитної угоди у Верховній Раді, але угода зависла в Кабміні", – зазначив Прокіпчук. Зараз, за його інформацією, вже готуються документи для подачі на розгляд парламенту, але чергова затримка з ратифікацією сталася через те, що у ВР почався бюджетний процес. Тим не менше, глава Львівської митниці висловив сподівання, що цей процес завершиться і в 2016 році дороги будуть побудовані.

Також він повідомив що на утворення черг на кордоні впливають і економічні чинники. Зокрема, 80% машин в чергах – це не розмитнені авто, які, відповідно до чинного законодавства, повинні перетинати кордон кожні п’ять днів. Щоб зняти цю проблему у парламенті зареєстровано три законопроекти. Один з них передбачає збільшення терміну перебування до 30 днів, другий – платність наступних після п’ятого днів, третій – суттєве зменшення акцизів при оформленні автомобілів. Останній варіант, на думку Прокіпчука, найкращий, оскільки тоді кошти будуть йти в українську казну, а не в польську.

Ще один фактор утворення черг – це так звані "човники". "Зрозуміло, що вони не від доброго життя цим займаються, і якщо би в людей була робота тут, вони би не возили сигарети у Польщу", – сказав він і додав, що були пропозиції до Верховної Ради внести зміни, щоб "човники" могли перетинати кордон один раз в три доби, а не щодоби, як є зараз, але депутати не хочуть цього робити, щоб не образити своїх виборців. Прокіпчук також зазначив, що у пунктах пропуску у Львівській області працює близько 500 людей, тоді як з польської сторони – 724. "Але добре, що нам зараз принаймні не урізали кадровий склад, а залишили те, що є", – сказав він.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme