Чому впровадження е-квитка у Львові забуксувало

Вже тиждень у Львові тестують роботу системи електронного квитка на проїзд у громадському транспорті. Чиновники попереджали, що випробовуватимуть валідатори на пільговиках – тих пасажирах, які вже отримали пільгову картку "ЛеоКарт" на проїзд. І поки все працює не надто добре, як би хотілося

Орислава Мілян
Журналіст Depo.Львів
Чому впровадження е-квитка у Львові забу…

Перші "кроки" в роботі е-квитка по-львівськи цілком очікувано не обходяться без проблем. Пристрої готові до роботи  не у всіх транспортних засобах, а картки не завжди спрацьовують. Та й не всі пільговики, хто подав документи на отримання "ЛеоКарт", її вже отримали. Чому, з’ясовували журналісти Depo.Львів.

Як їздили, так і їздимо

Про те, що картка на проїзд працює не так, як мала б, ми дізналися ще на зупинці трамвая. Львів’янин Ігор, який нині на пенсії, але працює сторожем на будові, на запитання, чи отримав він пільгову картку і чи користувався нею, просто махнув рукою.

"То всьо злодії,  – безапеляційно відповів чоловік, відвернувшись, ніби не хоче розмовляти. Однак за мить повернувся і розповів свою історію дружби із "ЛеоКарт".  – Я відстояв у черзі 2,5 години, щоб здати документи на той "пластик". Перед тим я просив сина, щоб мене зареєстрував в інтернеті. Він не часто до мене приходить, тож намагалися це зробити двічі. Обидва рази – провальні: вільних місць вже немає. Врешті, документи я подав, але у відповідь лише одне: чекайте, картка ще не готова. І попередили: не раніше як за три-п’ять місяців буде. Поки їжджу трамваєм, як і їздив – за пенсійним посвідченням".

Саме під’їхав наш трамвай, тож чоловік символічно пішов на інші двері, показуючи, що розмова завершена.

Молодь різниці не помітила

У салоні трамвая усі валідатори були справні  та світилися, тобто система працювала. Але допоки ми їхали, а це хвилин 15, ніхто з пасажирів до пристроїв навіть не підійшов. Студенти оплачували проїзд уже у своєму звичному режимі, через картку банку, скануючи QR-код.

"Для мене електронний квиток почався тоді, коли з’явилася можливість не купувати паперовий, – каже студентка Ірина, яка їхала із гуртожитку. – Бо яка різниця, як він називається: є можливість сплачувати банківською карткою – то чим він не електронний?" А й справді, до завершення поїздки усі молоді люди оплачували проїзд через банківський термінал і "занурювалися" у світ ґаджетів, навіть не даючи змоги попитати їх про враження від "ЛеоКарти" та про  потребу у такому "пластику".

На кінцевій зупинці трамвая, у центрі, – людей було доволі багато. Тож почекавши декілька хвилин, до трамвая зайшли містяни, які їхали у спальний район.

Колись настане "потім"

Вирішили спробувати роботу валідатора і ми. На ньому чітко написано, що якщо у вас є банківська картка, то нею також можна оплатити проїзд. Прискаємо картку до екрана і там справді щось "пікнуло". Думаємо – о, невже працює? Чекаємо, допоки у телефоні з’явиться квиток. Так в очікуванні проїхали дві зупинки "зайцем". Доїжджаючи до третьої і після ще декількох спроб скористатися системою таки оплатити проїзд, так і лишилися ні з чим – оплатити проїзд не вдалося.

Валідатори у львівському транспорті працюють не всюди

Не всі валідатори у транспорті працюють справно

"Поки що користуються мало, бо спрацьовує валідатор лише на "ЛеоКарту" – каже водійка трамвая №8.  – Так, ви не змогли оплатити карткою, бо поки що можуть сканувати лише пільгові категорії населення. Потім система запрацює, і вже усі зможуть оплачувати".

На запитання, коли настане це "потім", жінка не відповіла. Однак до розмови, на диво, долучився, хлопець, який стояв поруч. Він – школяр, і каже, що уже декілька разів пробував із батьком подати заяву онлайн для отримання "ЛеоКарти". Поки, як і в нашого першого співрозмовника Ігоря, безрезультатно. "Батькам у вайбер-групу вчителька прислала повідомлення із посиланням на відео, в якому по пунктах розписано, як оформити катку. Однак ані тато, ані я подати заяву не змогли – система її просто не приймає",  – каже підліток.

Студентам картки вузи не оформлятимуть

Раніше студентам обіцяли, що "ЛеоКарти" їм повинні виготовляти у навчальних закладах. Тепер все "переграли". "Ми не подавали ніяких заяв у ЦНАПи, бо спершу нам усім говорили, що пільгові картки для проїзду нас будуть видавати у деканаті, – пояснює Мар’яна, студентка 5 курсу медичного університету. – Однак, коли вже система запрацювала,  озвучили, що студенти також повинні кожен окремо собі зробити карту. А це ж потрібен час, зараз дуже великі черги на подачу. Львів – студентське місто, то це реально колапс".

Впровадження е-квитка у Львові

Валідаторами обладнані всі транспортні засоби

Ми навіть втомилися виглядати тих, хто б скористався "ЛеоКартою", аж тут на вулиці Угорській зайшов чоловік, приставив картку до валідатора і спокійно завершив процедуру. За його словами, він свою пільгову картку вже отримав, і працює система добре. Єдине, коли минулого тижня їхав у трамваї на вокзал, валідатори були темними, тож не активними. "Певне, щось ще налаштовують", – сказав пенсіонер і вийшов на наступній зупинці.

Окрім цього, серед недоліків роботи системи містяни називають і плутанину з адресами пунктів отримання транспортних карток. Це сталося через різницю між місцем реєстрації та фактичним місцем проживання. Про це у департаменті мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міськради знають. І запевняють: до кінця лютого усі пільгові картки будуть видані, адже Центри обслуговування працюватимуть довше.

"Час роботи Центру обслуговування пасажирів ми збільшили до 20:00. Також, ми збільшили й години роботи Гарячої лінії департаменту. Тепер вона буде працювати з 7:00 до 22:00 години. Окрім цього, ми також дали адміністраторам доступ до бази даних прийнятих заяв, щоб люди могли телефонувати й цікавитись ситуацією з їхніми документами. І також могли дізнатись можливий час отримання їхніх карток", – розповів під час програми "Великі перемовини" на "Першому Західному" директор департаменту Олег Забарило. За його словами, щоб уникнути скупчень людей в чергах, в центрі видачі карток почали відправляти менше sms-повідомлень, щоб розтягнути в часі можливість забрати картки. 

Наостанок нагадаємо, електронний квиток "ЛеоКарт" – це автоматизована система обліку оплати проїзду у громадському транспорті Львова. Вона охоплюватиме всі види громадського транспорту: трамвай, тролейбус, автобус та дасть можливість пересадки між цими видами транспорту упродовж 40 хвилин після валідації. У тестовому режимі е-квиток для пільгових категорій запрацював з 13 січня.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme