Маршрутки для пенсіонерів: Навіщо Садовий перед виборами піднімає вартість проїзду у Львові

Вартість проїзду у "богданах" і "рутах" Львова зросте з 1 лютого. Але, як виявилося, декому від того буде тільки краще

З 1 лютого вартість проїзду у львівських маршрутках зросте з 5 до 7 гривень. Відповідне рішення ухвалив виконавчий комітет Львівської міськради. Також виконком прийняв рішення щодо безкоштовного проїзду у всьому міському громадському транспорті пенсіонерів за віком та осіб з інвалідністю ІІІ групи.

Заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак назвав ухвалене рішення важливою роботою, зробленою для людей, яким в сучасний період дуже часто важко виживати. "Приємно новиною є те, що ми відновлюємо безкоштовний проїзд пенсіонерів і людей з інвалідністю ІІІ групи на приватних автобусних маршрутах. Кількість таких людей становить близько 100 тис. осіб. Це мешканці нашого міста, які, на жаль, дуже часто мають невеликий дохід, низькі пенсії і їм важко виживати у сьогоднішніх умовах. Тому прийняте рішення – це важлива робота, яка зроблена разом з перевізниками заради людей", – розповів він.

За його словами, місто "стримувало коригування вартості проїзду у наших автобусах скільки могло". "Ми вимагали від перевізників брати на себе соціальну функцію. Лише після того, як було досягнуто домовленості щодо безкоштовного перевезення пенсіонерів за віком та людей з інвалідністю ІІІ групи, виконавчий комітет розглянув питання щодо мінімального коригування тарифу", - додав Сергій Бабак.

Варто зауважити, що рішення виконавчого комітету "Про забезпечення безкоштовного проїзду пенсіонерів за віком та осіб з інвалідністю ІІІ групи у міському транспорті м. Львова" та "Про встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті" поширюються виключно на міські автобусні маршрути: обласні маршрути, які курсують вулицями Львова коригуватимуть тариф за рішенням області.

Як зазначив в.о. начальника управління транспорту Олег Партика, коригування тарифу відбувається згідно з методиками розрахунку, затвердженими Міністерством транспорту. Саме до цього і виникає найбільше запитань, адже самі перевізники кажуть, що тариф рахується за формулою і ключовим у цій формулі є пасажиропотік, який не знає ніхто.

У Садового переконують, що хочуть вивести транспортну систему міста на беззбитковість і таку, яка буде забезпечувати всі потреби мешканців і гостей міста при нормальних тарифах. "Ми до цього прийдемо, але поступово. Ми впевнено йдемо до оновлення парку. В Україні торік закупили 259 автобусів, з них 150 – ми купили у Львові. Зараз уже в нас є тендер на 50 тролейбусів", – наголосив в.о. міського голови Геннадій Васьків. Самого Садового на даний час у Львові нема.

"Безкоштовне перевезення пенсіонерів – це соціальна функція, місто має це робити. Ми купили 150 автобусів, з них 97 вже на маршрутах. Є чітка політика – цього року 100 автобусів, 10 трамваїв і 50 тролейбусів. Буде ця техніка – буде практично стабілізована ситуація", – вважає заступник мера Львова Сергій Бабак.

"Перевізники вже мають укладені попередні договори з виробниками транспортних засобів, власне, умовами конкурсу і умовами договору передбачено оновлення рухомого складу до 35% до кінця 2019 року. Якщо цього не буде – договір буде розірваний", – у свою чергу, обіцяє в.о. начальника управління транспорту Олег Партика. Щоправда, те ж саме обіцяли і п'ять років тому, проте не виконали.

За словами Партики, перевізники мають і оновлювати автобусний парк, і забезпечувати вихід на маршрути належної кількості машин. За недотримання умов договору передбачено штрафи. За інформацією управління транспорту вже накладено більше 50 штрафів.

Разом з тим, у мережі активно розкритикували підняття проїзду у Львові. І на це є кілька причин. По-перше, у області таки впали ціни на пальне. По-друге, відтепер у маршрутках міста усі пенсіонери без обмежень їздитимуть безкоштовно. По-третє, влада Львова знову не зробила нічого для впровадження системи електронного квитка. І четверте, якщо не найважливіше: квитків у маршрутках ніхто не видає, тож визначити реальний пасажиропотік на тому чи іншому маршруті неможливо.

Є й інші причини для незадоволення. Деякі депутати кажуть, що таким рішенням "Самопоміч" хоче зберегти свій електрорат у Львові. І взагалі складається досить неоднозначна ситуація, адже з одного боку, "у виграші" будуть, зрозуміло, пенсіонери (які дійсно складають ядро виборців політси Садового), а з іншого, рішення про підвищення вартості проїзду б'є, перш за все, по пасажирах, які платять, тобто приносять перевізникам дохід. Тобто по суті мерія привчає пенсіонерів їздити – умовно – на ринок у протилежний район міста у час-пік, не замислюючись ні про що. Ба більше: ті, хто їздив безкоштовно тільки на комунальному транспорті, тепер кататиметься досхочу і з приватниками. Позаяк всі інші – окрім інвалідів – за це платитимуть. Зрозуміло, що кількість конфліктів у транспорті може суттєво зрости.

Саме це і змусило окремих активістів вийти під стіни Львівської міськради з протестом проти підвищення вартості проїзду. Проте протест вийшов нечисельним. Активісти кажуть, що загалом можна платити і 10 грн, але якщо б водії видавали обліковані квитки або ж у місті діяла електронна система оплати проїзду. А так це лише розбещення одних і збільшення навантаження на інших.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Львів