Битва за гривню: Коли і чому львів'яни платитимуть більше за проїзд

Львівські перевізники висунули умови меру Львова Андрію Садовому. Той поки що відбивається

Битва за гривню: Коли і чому львів'…

Львівські перевізники вимагають підвищити вартість проїзду у маршрутках міста з 1 грудня. За їхніми розрахунками, вартість разової поїздки у львівських розвалюхах повинна становити понад 9 грн. Управління транспорту міської ради же апропонувало встановити тариф на рівні 8 грн, за що піддалось жорсткій критиці мера Львова Андрія Садового. Мерія розуміє, що підвищення проїзду таки не уникнути, але в ситуації, що склалася, хоче показати керівника міста борцем за інтереси простих людей.

Про підвищення вартості проїзду у Львові говорили давно, хоча востаннє він дорожчав лише рік тому – 14 грудня 2017 року, з 4 до 5 гривень. Окремо акцентувалося, що вартість зросте після скандального конкурсу на визначення перевізників міста. Фактично, це було узаконення роботи тих самих перевізників. Про підвищення якості чи виконання вечірніх рейсів традиційно навіть не йшлось.

Проте конкурс провели, а місто за підвищення вартості проїзду забуло, тож перевізники висунули мерії умову - або ж дозволяєте більший тариф, або ж зупиняємо роботу транспорту, особливо у вечірні години: вони погрожують, що якщо мерія до 1 грудня не затвердить підвищення, то вони або скоротять кількість автобусів на маршрутах, або транспорт курсуватиме лише до 21:00. І запросили тариф на рівні не маленьких 9,20 грн.

І у мерії, схоже, таки злякались, адже управління транспорту запропонувало погодити тариф на рівні 8 грн. Проте мер вирішив зіграти доброго захисника містян і публічно "накричав" на своїх підлеглих, мовляв, не давав дозволу робити подібні заяви. "У засобах масової інформації я прочитав повідомлення, що управління транспорту починає процес зміни тарифу. Хочу заявити про недопустимість подібних коментарів і подібних повідомлень з боку управління транспорту, адже жодних політичних рішень ні міський голова, ні виконавчий комітет, ні Львівська міська рада не приймали", - заявив Садовий.

За словами мера Львова, наразі мови про підняття тарифу на проїзд у маршрутках бути не може. Перемовини щодо цього із перевізниками у міській раді можуть розпочати лише тоді, коли вони знову почнуть безкоштовно возити пенсіонерів. "Коли перевізники зрозуміють свою соціальну відповідальність, дадуть згоду йти назустріч пенсіонерам, адже люди сьогодні є бідні, тоді можна буде публічно дебатувати. А ніяких меседжів за спиною, які управління транспорту робить під тиском, бути не може. Скільки приватні перевізники закупили нових автобусів? На деякі з них сьогодні важко дивитись – їздять на трьох колесах". – обурився мер. І доручив провести службове розслідування, визначити винних і притягнути їх до відповідальності. Правда, не уточнив, що конкретно має на увазі.

Тим часом, у місті уже зареєстрували кілька петицій щодо можливого підвищення вартості проїзду у міських маршрутках. Їхня суть у тому, що у Львові потрібно ввести електронний квиток, а тоді дозволяти підвищення вартості. Проте хто на ці петиції зважає...

Відтак, 26 листопада у Львові відбудуться громадські слухання, на яких поговорять про те, чи можна взагалі говорити про вищий тариф до того, як запровадять електронний квиток у транспорті. Що буде на цих громадських слуханнях - можна тільки уявити, проте зрозуміло, що вони не зупинять підвищення вартості проїзду у міських маршрутках. У Садового знову щось пообіцяють львів'янам, зженуть працівників комунального перевізника і, як мінімум, не дозволять ухвалити рішення про заборону підвищувати вартість проїзду.

Тим більше, що у мерії взагалі офіційно вирішили проводити не громадські слухання, а консультації із громадськістю. Це викликало обурення у частини депутатського корпусу. "Управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради запропонувало жителям міста не обговорення, а оголосило консультацію з громадськістю. Це означає, що свої зауваження та пропозиції можна подавати через Центри надання адміністративних послуг Львова, або ж надсилати електронне звернення", - розповів депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич.

Він пояснює, що таку форму обговорення не можна вважати повноцінним діалогом з людьми. За його словами, потрібно дати можливість жителям міста прийти і відкрито висловити свою позицію в очі чиновникам, а не "консультуватись" з ними в онлайн-режимі. Тим більше, що консультація чиновників, за великим рахунком, нічого не зобов'язує.

Тим часом на ринку пасажирських перевізників у місті залишилось, по суті, тільки два гравці. Зокрема, аналізуючи інформацію про компанії на порталі YouControl прослідковується чіткий зв'язок між двома фірмами: "Міра і К" та "АТП-14630", які зараз належать приватним підприємцям, ймовірно братам – Тарасу Хомі та Володимиру Хомі. Як розповідають Depo.Львів власні джерела, автобуси перевізника "Фіакр-Львів" на початку вересня з бази, що на вулиці Федьковича, переїхали на вулицю Городоцьку. Автобуси цієї компанії тепер "ночують" саме за тією адресою, де базується ті самі "Міра і К" та АТП-14630.

Варто зазначити, що до серпня керівником "Міри і К" був екс-начальник управління транспорту і зв'язку Львівської міськради Микола Шкурган. Він же є одним із засновників фірми. У ТзОВ "Фіакр-Львів" в серпні відбулись зміни, зі списку власників вийшла Лілія Кащук, керівником та підписантом замість Степана Коцана 9 серпня став уже згаданий Шкурган. І вже з вересня підприємство переїхало на Городоцьку. Щоправда, в реєстрі цей переїзд не зазначено.

Слід зазначити, що голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка переконує в протилежному, хоча й підтверджує переїзд трьох підприємств на одну територію. "Переїзд на одну територію не означає об'єднання. Станом на сьогодні існує три юридичні особи: ТзОВ "Міра і К", ПАТ "АТП-14630" та ТОВ "Фіакр-Львів". Тобто злиття компаній немає, вони працюють, мають окремих керівників, власну інфраструктуру, лише знаходяться на одній території", – запевняє Велійка.

Нагадаємо, за результатами конкурсу з визначення перевізників на міських маршрутах, ПАТ "ЛАТП-14630", ТОВ "Міра і К" буде обслуговувати по сім маршрутів, ТОВ "Фіакр-Львів" на один маршрут більше. Тоді ж як АТП- 1 матиме в обслуговувані 17 маршрутів. В компанії "Успіх БМ", яка на сьогодні є відділена від інших фірм, лише три маршрути. Відтак, низка спостережників за галуззю вважає, що фактично сьогодні ринок транспортних перевезень монополізується і зосереджується у руках одного власника, або ж має помітну тенденцію до цього.

Як би там не було, львів'янам залишається дочекатися наступного тижня, щоб дізнатися яким же буде тариф - 8 грн, чи 9 грн. Хоча, насправді, принципової різниці ця гривня навряд чи вже матиме.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme