Чи вдасться сезонним пасажирам оживити Рівненський аеропорт

В аеропорту, де вже десять років не ступала нога пасажира, з'явився перший авіарейс і персонал "за викликом"
Depo.Рівне
12 липня 2016 09:30
ФОТО: depo.ua
Чи вдасться сезонним пасажирам оживити Рівненський аеропорт
Чи вдасться сезонним пасажирам оживити Рівненський аеропорт

Після десятирічної перерви Рівненський аеропорт відновив пасажирські авіарейси.

Щоправда, поки що угоду уклали лише на 10 чартерів до турецької Анталії з 10 липня до 11 вересня. На прибутки від них аеропорт навіть не розраховує - гроші підуть на зарплатню працівникам.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 1

Чартери з Рівного запускають туристичний оператор TPG та авіакомпанія Bravo Airways. Політ з Рівного до Анталії літаком MD-83 триватиме близько двох годин, на перший рейс усі квитки були продані. Акцент зроблено на ціні: летіти з Рівного зручніше і дешевше, ніж з Борисполя чи навіть з сусідніх обласних центрів, до того ж, суттєво скорочується час в дорозі, бо не треба їхати до Києва, а звідти у аеропорт, що забирає понад 5 годин часу.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 2

До першого рейсу в аеропорту, де вже десять років не ступала нога пасажира, трохи навели лад: всередині терміналу працівники пофарбували стіни, поклали підлогу, встановили сантехніку в санвузлах, прибрали територію зовні.

Перший поверх аеровокзалу - для пасажирів, другий - для персоналу.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 3

Вантаж пакуватимуть вручну за 10 гривень, бо пакувальної установки немає. Багаж перевірятимуть з допомогою інтроскопів, самих пасажирів – ручними сканерами, оскільки "рамки" в Рівненському аеропорту теж немає. Як і, до слова, багажного конвеєра: вантаж в окремому приміщенні викладатимуть на столи і запускатимуть туди по 5-6 пасажирів. На виході працівники перевірятимуть, чи збігаються бирки на валізах, щоб ніхто не взяв чуже.

Прибуття та відправлення літака оголошуватимуть з допомогою гучномовців. Чекати виліту доведеться у досить спартанських умовах: у залі очікування проставили крісла для пасажирів, і на цьому поки що все - ні кафе, ні крамниці, бо за відсутності пасажирів тримати сенсу їх просто не було. Втім, це вже облаштувати досить просто - головне, щоб летовище "загуло" і, відповідно, сформувався попит.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 4

Одночасно з Рівним туристичний оператор запустила польоти в Туреччину і з Кривого Рогу. "Ми вели переговори про ці чартери ще з минулого року, - розповів директор аеропорту Ігор Насинюк. – Плануємо також відкрити рейси в Грецію, на Кіпр".

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 5

"Ми є першопрохідцями з великого туристичного бізнесу у Рівному, і я впевнений, що за нами підуть інші", - у свою чергу, оптимістично заявляє директор з розвитку компанії TPG Валерій Паренчук.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 6

Але за гарними словами та групою пожвавлених пасажирів першого авіарейсу неможливо сховати задавнені й невирішені проблеми: без серйозних капіталовкладень оновити аеропорт неможливо. І ні 10, ні 20 чартерів у сезон літніх відпусток його не врятують. З 2007 року Рівненський аеропорт накопичив 10 мільйонів гривень боргу перед Пенсійним фондом та податковою, і поки його не спишуть чи не погасять, рахунки аеропорту залишатимуться арештованими.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 7

Підприємство уже зверталося до Кабміну з проханням про списання боргу, але конкретної відповіді не отримало, мовляв, вирішуйте свої проблеми самостійно. Питання про виділення 10 мільйонів гривень для закриття боргу будуть порушувати перед депутатами облради, адже аеропорт є обласним комунальним закладом. Щоправда, в Рівненській обласній раді від початку її роботи усе ще тривають "війни" за крісло голови, які досі не мають логічного завершення. Крім того, виникають сумніви, що облрада без чіткого обґрунтування, як і за рахунок чого процвітатиме комунальний аеропорт, погодиться виділити чималеньку суму на погашення старих боргів.

Втім, проблема не лише в боргах – підприємство давно потребує модернізації. Злітну смугу, найдовшу після львівської серед аеропортів інших обласних центрів, здатну приймати деякі "Боїнги" та "Аеробуси", потрібно оновлювати. Бракує спеціальної техніки для обслуговування літаків, а та, що є, давно застаріла.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 8

У березні цього року Антитерористичний центр при СБУ висловив своє занепокоєння станом безпеки аеропорту і звернувся до обласної ради з проханням виділити кошти. Через невиконання планових ремонтних робіт інфраструктура зносилася, не працювали світлосигнали та пожежна техніка тощо. Облрада якісь гроші віднайшла - ремонт зробили, усі служби аеропорту пройшли сертифікацію. Інакше, каже директор, чартерні рейси не відкрили б.

Свою лепту у цю справу вніс голова Рівненської облдержадміністрації Олексій Муляренко. Кожен голова чи то адміністрації, чи то обласної ради після одержання посади останні років з десять заявляє, що аеропорт треба зберегти, і що не можна відмовитися від нього і розпродати землю частинами. Охочі, мовляв, знайдуться, але аеропорт буде втрачено назавжди. Усі по черзі заявляли, що потрібен інвестор, розповідали про ведення переговорів з потенційними покупцями – чеськими, китайськими, канадськими - які от-от куплять об’єкт.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 9

Розмова про відновлення Рівненського аеропорту серед посадовців обласного центру стала такою собі ознакою хорошого тону. Встиг заявити про ведення переговорів про купівлю аеропорту з якоюсь китайською фірмою навіть один з останніх голів Рівненської облради Володимир Ковальчук, який пробув на посаді місяців чотири. На жаль, ні стара влада, ні нова проблему не вирішили: аеропорт залишається чемоданом без ручки, який важко нести і шкода покинути.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 10

Чи не найбільш перспективним можна було вважати проект одного з колишніх директорів Рівненського аеропорту Віктора Якобчука: він пропонував відкрити вантажний термінал для транзиту товарів з Китаю. Але для будівництва терміналу теж потрібен інвестор. Його все не знаходили, Якобчука критикували, і у грудні 2008 року він звільнився з посади. Зараз працює регіональним інспектором аеродромної служби Західного регіону України і, поміж інших, курує й рівненський аеропорт.

Біда Рівного і в тому, що воно стоїть не на тих транспортно-авіаційних шляхах стоїть Рівне, як, приміром, Львів. Аеропорт якого кілька років тому також мав вигляд автовокзалу в районному центрі: реєстрація на міжнародні рейси проводилася на стійці за сходами на другий поверх, маленька крамничка "дьюті фрі" нагадувала сільмаг, багаж працівники закидали в приміщення через старенькі маленькі дверцята, а пасажири самостійно упізнавали і розбирали свої валізи - бирок ніхто не звіряв. Під Євро-2012 у Львові коштом держави збудували і новий стадіон у полі, і новий термінал для авіарейсів. І життя зажевріло.

Кому знадобився Рівненський аеропорт - фото 11

Розраховуючи на державне фінансування, Рівненська облрада теж у різні роки зверталася до перших осіб держави, пропонуючи взяти аеропорт на державне утримання. Але державі такі аеропорти, як рівненський, та ще й з боргами, не треба. Тому тут досі сподіваються на інвестора та на спорудження вантажного терміналу. І ще на сезонних пасажирів,  яких можна возитимуть на відпочинок влітку.

Фото  ''Рівне  вечірнє''

Більше новин про життя Рівненщини та Львівщини читайте на Depo.Львів