Сварки активістів та комітет "під Садового": Чому конкурс перевізників у Львові зайшов у глухий кут

Мерія Львова опрацьовує документи, подані перевізниками, позаяк громадські активісти почали воювати між собою за вплив на результати конкурсу

Сварки активістів та комітет "під Садово…

У Львові триває конкурс із визначення перевізників на міських маршрутах. Поки чиновники опрацьовують документи, подані перевізниками на конкурс, частина громадських активістів уже встигла пересваритись між собою і перемістити розгляд справи у суди. Тож цілком можливо, що місто знову не визначить легальних перевізників терміном на 5 років, і ситуація так і залишиться у підвішеному стані.

Офіційно у мерії кажуть, що планують до 2 жовтня провести засідання комісії щодо визначення переможців. Укладання договорів планується до 15 жовтня.

За словами в.о. начальника управління транспорту Львівської міської ради Олега Партики, в умовах договору, який укладатимуть з переможцями конкурсу, будуть передбачені штрафні санкції за невиконання рейсів, неприбраний автобус, порушення правил дорожнього руху тощо. "Ми оголосили конкурс на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Львові. В обов'язкових вимогах конкурсу передбачено, згідно Постанови Кабінету міністрів України № 1081 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", оновлення рухомого складу до кінця 2019 року на 35% і, починаючи з 2020 року, на 50%", - повідомив він.

Також на автобусах має бути GPS-навігація, обладнання для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. У договорах, які укладатимуть з переможцями, будуть також передбачені штрафні санкції за невиконання рейсів, чистоту в маршрутках і так далі: в грошах це 1700 грн і 3400 грн, залежно від провини. Прийом заявок на участь в конкурсі, згідно цієї ж Постанови, 30 днів. Далі – опрацювання документів.

За словами Партики, конкурс оголошують на визначення перевізників на 54 маршрути. Додатково колишній експрес-маршрут, який курсував з АС "Західна" до пл. Різні, виокремили під № 52.

Тим часом громадський активіст Святослав Товстига уже подав документи у суд. Мовляв, конкурс сформовано непрозоро. Судові засідання уже тривають у Львівському окружному адміністративному суді. Позивачем виступила громадська організація "Молодіжний інформаційно-консалтинговий центр "За якісний транспорт", а відповідачем – управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради.

"Ми не подавали забезпечення по цій справі, тому ми жодним чином не блокуємо проведення конкурсу. На меті є лишень скасувати кулуарне формування конкурсного комітету і добитися, щоб конкурсний комітет формувався прозоро через публічне оголошення, як ми цього добились при формуванні попереднього конкурсного комітету, через публічне оголошення на сайті ЛМР", - пояснює Товстига свої дії.

Наступне засідання заплановано на 16 жовтня 2018 року о 14:00. Чи вдасться Товстизі зірвати результати конкурсу - питання. Проте нерви потріпати усім точно вдасться.

Першим на ці "розборки" відреагував інший громадський активіст – Андрій Вихопень, якого цього разу включили у склад конкурсного комітету. Він позиціонує себе незалежним активістом, хоча й працює у партії "Батьківщина" Юлії Тимошенко. "Подивився сюжет про суд Святослав Товстига до ЛМР щодо "непрозорості" формування транспортного комітету і офігів. Очевидно, Святослав натягнув на себе корону і переоцінює свою роль у транспортних питаннях, що турбують львів'ян. Він заявив, що "оскільки його не включили до транспортного комітету, то конкурс є непрозорий, бо всі є ручними членами комітету" – відгукнувся він на своїй сторінці у Facebook.

У досить жорсткій формі Вихопень заявив, що він і є "справжньою громадськістю", адже представляє інтереси "виключно свого сина та львів'ян, що потерпають від цього колапсу". А ось Товстига є "чистим лобістом одного з перевізників", тому його, мовляв, "так і штормить", бо "спишуть за "нєнадобностю".

Слід зазначити, що ГО "За якісний транспорт" і справді пов'язують із двома перевізниками-приватниками у Львові. З іншого боку, раціональність є і у діях Товстиги, і це також потрібно визнати, адже склад конкурсного комітету і справді сформований "під Садового", а у його склад включені люди, які тією чи іншою мірою наближені до мера Львова. Вони можуть "перетягувати ковдру" на сторону міського комунального перевізника АТП-1, яке "злі язики" вважають джерелом "кешу" міського голови Львова Андрія Садового: туди постійно вливаються кошти із міського бюджету, але комунальний перевізник, як і раніше, позиціонує себе як збитковий.

Натомість мерія "розкручує" історію для електорату про те, що місто закупить до кінця року 150 автобусів. З них Львів поки що отримав тільки десять. Тому, мовляв, і більше маршрутів потрібно віддати саме на баланс міської ради.

Тим часом у Львові завершився перший етап конкурсу на автобусні перевезення, зокрема закінчився прийом документів від компаній-перевізників. За інформацією прес-служби міськради, на конкурс подалось сім перевізників, п'ять із яких – львівські: ТзОВ "Міра і К", "АТП № 1", ТзОВ "Фіакр Львів", ТзОВ "Успіх БМ" та АТП 14 630. Ще двоє перевізників – з Рівного та Дніпра: відповідно "СВ ЛАЙФ" та "Автоекспрес-Днiпро".

"На попередній конкурс, який місто проводило 2017 року, підприємство "СВ ЛАЙФ" уже подавалось. І потім вони позивались до судів. А Дніпро подається перший раз. Маємо інформацію, що на сайті цієї компанії зазначено, що вони займаються перевезенням на території країни-агресора - Росії", - зауважив Партика. Він додав, що документи перевізників перевірятимуть у відповідних структурах. Засідання комісії, як згадувалося вище, має відбутися 2 жовтня.

Фактично, ці слова чиновника Львівської міськради означають, що у місті залишаться ті ж перевізники, які були. Тож ситуація на міських маршрутах навряд чи зміниться, адже раніше перевізники уже мали протягом п'яти років повністю оновити парк автобусів, однак так цього і не зробили. Залишається сподіватись лише на "великі" автобуси АТП Садового, якщо місто їх таки отримає.

І трохи про місцевих перевізників. ТзОВ "Міра і К" - приватне підприємство зареєстроване у Львові, керівником є Тарас Солтис. Нині обслуговує такі міські маршрути: 7, 8, 11, 12, 14, 25, 27, 33, 35, 40. "АТП № 1" - комунальне підприємство Львівської міської ради, керівником є Орест Хамула. Нині обслуговує такі маршрути: 1а, 2а, 3а, 4а, 5а, 6а, 9, 10, 16, 20, 28, 29, 32, 37, 45, 46, 47а, 1Н, 2Н, 3Н, 4Н, 5Н, 6Н, 7Н, експрес АС "Західна" – пл. Різні, експрес "Аеропорт - залізничний вокзал".

ТзОВ "Фіакр Львів" - приватне підприємство зареєстроване у Львові, керівником є Степан Коцан. Фірма обслуговує такі маршрути: 13, 17, 18, 22, 24, 30, 34, 39, 41, 43. ТзОВ "Успіх БМ" - приватне підприємство зареєстроване у Львові, керівником є Юрій Мельник. Нині компанія обслуговує такі маршрути: 48, 50, 51, 53. "АТП 14 630" - приватне підприємство, зареєстроване у Львові, керівником є Степан Кузбит. Обслуговує такі маршрути: 15, 19, 21, 23, 26, 31, 36, 38, 42, 44, 54.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme