Бунт перевізників у Львові: Як губернатор Порошенка лобіює інтереси Садового

Львівські перевізники заявляють про те, що губернатор області лобіює інтереси комунального АТП міста Львова

Бунт перевізників у Львові: Як губернато…

Львівські перевізники сьогодні, 8 грудня, уже вдруге приїхали під стіни ОДА. Перевізники виступають проти намагань влади скоротити обласні маршрути до найближчих у місті автостанцій й обмежити доїзд перевізників до головного залізничного та приміських вокзалів Львова. Кажуть: це буде незручно для самих пасажирів. Ба більше: це вигідно львівському комунальному підприємству АТП-1, яке обслуговує 40% міських маршрутів міста Львова.

Перший раз перевізники області приїхали під стіни Львівської ОДА 3 грудня. Вони виступили проти виселення маршрутів стрийського напрямку з Приміського вокзалу до АС-1 на вул. Стрийській.

Це питання у Львові піднімалось вже неодноразово, ще з 2010 року, проте раніше мер Львова Андрій Садовий, який першим почав лобіювати це питання, прикриваючись міфічним розвантаженням вулиць Львова, не мав підтримки у стінах обласної ради та ОДА.

Тепер Львівську ОДА очолює його колишній перший заступник Олег Синютка, а обласну профільну депутатську комісію з питань транспорту очолив директор ЛК АТП №1 Михайло Сидорович.

Саме після призначення Сидоровича, кажуть перевізники, на них вибірково почався тиск з боку обласної влади. Тиск полягав у проведенні перевірки вибіркових маршрутів із натяком на те, що вулицями Львова будуть їздити тільки міські маршрутки, а обласні – тільки до автостанцій на межах міста.

Таке наведення ладу збурило не тільки самих перевізників, але й населення області, яке добирається на роботу до Львова кожного дня із наближених сіл. Людям фактично доведеться більше платити й витрачати більше часу на добирання на роботу, адже їм доведеться пересідати ще на міські маршрутки.

Головною помилкою обласної влади у спробі наведення порядку (а саме це так офіційно називається) стала заява голови Львівської ОДА Олега Синютки про те, що маршрутки із курортних міст області – Східниці, Трускавця та Моршина – таки курсуватимуть до головного залізничного вокзалу. Щоправда, не вулицями міста Львова, а об'їзною навколо Львова.

Після такої заяви перевізники уже заявили про відверту спробу переділу ринку перевезень області й приїхали на пікет до представників влади.

Відтак, перевізники стрийського напрямку та представники громад гірських районів пікетували 3 грудня ЛОДА з вимогою не руйнувати діючу транспортну схему.

Водночас перевізники вимагали рівних ринкових умов і заявляли, що не проти мати кінцеву зупинку на вул. Стрийській, якщо туди ж перенесуть і маршрути, що курсують до курортних населених пунктів області – Моршина, Трускавця, Східниці і відправляються з Головного залізничного вокзалу Львова.

Голова ЛОДА Олег Синютка зазначив, що позиція Львівської міськради є принциповою, аби маршрути стрийського напрямку виселити на Стрийський автовокзал, жовківського напрямку на АС на вул. Богдана Хмельницького, городоцького – на АС на вул. Городоцькій.

"Єдине, що сьогодні розходиться, це Трускавець, Моршин і Східниця. Немає проблем. Я за те, що всі мають бути рівні – нехай ці маршрути також доїжджають на Стрийський автовокзал. Інша частина питання – місто має забезпечити доїзд з цих автостанцій у будь-яку точку, щоби люди не стояли і не мерзли", - повідомив Синютка.

Садовий до пікетувальників 3 грудня не прибув, хоча про це попередньо анонсувалося.

Присутній на пікеті заступник мера Львова з питань містобудування та інфраструктури Володимир Шевчук не озвучив чітку позицію міста щодо вимог пікетувальників. Він лише повідомив, що з цього приводу 9 грудня буде скликано нараду в ЛОДА з перевізниками області, міста, головами селищних рад.

Шевчук пообіцяв вирішити питання так, щоб було зручно перевізникам і громадам. До середи, за його словами, не будуть проводитись перевірки перевізників, які курсують з Приміського вокзалу.

Самі перевізники та представники місцевого самоврядування Сколівського, Жидачівського та Миколаївського районів говорять, що дії керівництва Львівської ОДА щодо вкорочення маршрутів стрийського напрямку до АС-1 на вул. Стрийській у Львові викликають спротив не лише перевізників, а й громад гірських районів області.

"Відбуваються масові перевірки перевізників стрийського напрямку, які курсують до Стрия, Моршина, Сколе. ЛОДА нібито хоче вивести усіх перевізників на АС-1 на вул. Стрийській. Говориться, що всіх, але насправді виселяється лише частина перевізників. Інші перевізники, які дублюють ці маршрути, продовжують курсувати на Головний залізничний вокзал. І на них ЛОДА жодним чином не впливає", - наголосив голова Львівської обласної асоціації перевізників автомобільного транспорту Ярослав Порада.

За його словами, ситуація, коли одні перевізники будуть їхати до Головного залізничного вокзалу, а інші до АС-1 на вул. Стрийській призведе до збитковості останніх. Окрім того, вкорочення маршрутів до АС-1 збільшить вартість проїзду для пасажирів, адже люди будуть змушені їхати з пересадками.

Вчора ж у Львівській ОДА заступник голови Львівської ОДА Ірина Гримак провела нараду із перевізниками, під час якої повідомила, що при облдержадміністрації створять профільну робочу групу, котра комплексно займатиметься вирішенням проблемних питань на ринку автобусних пасажирських перевезень. До її складу увійдуть представники обласної та міської адміністрацій, перевізники та активісти.

Така робоча група напрацює пропозиції для вирішення проблемних питань, які сьогодні виникають у сфері пасажирських перевезень на рівні області та міста. "Сьогодні багато проблем в цій галузі вирішуються точково. Власне для того, щоб ми говорили предметно й комплексно, і буде створено таку групу", - наголосила Гримак.

На зустрічі також йшлось про врегулювання ситуації із кінцевими зупинками приміських та міжміських маршруток. Присутні погодились, що усі маршрути, в тому числі й курортних напрямків, повинні доїжджати лише до кінцевих автостанцій у межах Львова.

За словами Шевчука, вже на наступній сесії Львівської міської ради буде запропоновано проект рішення, яке заборонятиме маршрутам туристичних напрямків заїжджати у місто, зокрема на Головний залізничний вокзал. У разі ухвалення такого рішення, доїзд пасажирів забезпечуватиме міський пасажирський транспорт, в тому числі із залізничного вокзалу на Стрийський автовокзал.

Гримак вважає, що після цих змін також розглянуть питання щодо зменшення вартості проїзду у цих маршрутах. Це дозволить компенсувати витрати пасажирів, котрі приїздять з районів, пов’язані із додатковими пересадками на міський громадський транспорт.

Таке рішення влади не задовольнило перевізників й сьогодні, 8 грудня, вони знову приїхали під стіни ОДА, де, до слова, відбувається сесія обласної ради.

Перевізники приїхали із трембітами, з допомогою яких і намагаються достукатись до влади. За словами мітингувальників, люди змушені були вкотре приїхати до Львова через те, що чиновники продовжують лобіювати інтереси двох перевізників – Стрийського АТП і комунального АТП №1, що належить Львову.

"Голова Львівської ОДА Олег Синютка не дотримав своєї обіцянки і не вирішив питання щодо незгоди перенесення кінцевої зупинки з Приміського вокзалу на Стрийський автовокзал до понеділка, 7 грудня. Якщо нас не чує влада, не чують чиновники обласної адміністрації, то нас повинні почути депутати обласної ради, яких ми обирали. Під час першої сесії, що відбулася пару тижнів тому, представники районних і селищних рад передали до кожної депутатської фракції обласної ради своє звернення, у якому висловили незгоду щодо перенесення кінцевої зупинки до Стрийського автовокзалу. І зараз ми прийшли сюди, аби побачити реакцію депутатів", - розповів колишній начальник департаменту управління та зв’язку ЛОДА Володимир Гарбуз, який узяв участь у мітингу.

Він також сказав, у вівторок, 8 грудня, на 16:00 до Львівської ОДА запросили на нараду до пані Гримак директорів АТП.

"Я не знаю, про що можна радитися і домовлятися. У нас вже немає віри, увесь час якісь обіцянки, що питання буде вирішено, що нас вислухають, почують кожного, як казали попередники. Ми вже втретє збираємося тут. Утім ніхто так нічого і не зробив. Вибори пройшли і задля голосів під певні політичні сили розпочалася та сама історія. А коли більшість набрала "Самопоміч", то все швидше закрутилося, у 350 разів швидше", – додав Гарбуз.

Наразі питання залишається відкритим.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme