Перехитрив усіх: Як Садовий "підгріб" під себе міські маршрути Львова

Львівська міська рада нарешті визначила переможців конкурсу серед перевізників

Перехитрив усіх: Як Садовий "підгріб" пі…

Дворічна епопея у Львові закінчилась: у міській раді нарешті відбулося засідання конкурсного комітету з визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Львові. Сюрпризів не сталось: переможцями конкурсу стали п'ять дійсних львівських перевізників, а документи двох інших чиновники навіть не розглядали.

Прес-служба міськради повідомила, що ЛК "АТП-1" стало переможцем за лотами № 1, 2, 3, 5, ТзОВ "Міра і К" переможцем за лотами № 7, 9, "АТП-14 630" переможцем за лотами № 8, 12, ТзОВ "Фіакр Львів" за лотами № 10, 14 та ТзОВ "Успіх БМ" за лотом № 11.

Комісія одноголосно погодила укласти договори з переможцями конкурсу терміном на п'ять років. Однак, за результатами конкурсу, 12 міських маршрутів поки що стали нічиїми. На них укладуть тимчасові угоди, а згодом вони перейдуть до все того ж комунального міського перевізника - АТП-1. Зазначимо, що серед цих маршрутів є достатньо фінансово привабливі маршрути, зокрема №№ 40 і 50, які постійно курсують переповненими.

Щодо питання, чому на лоти № 4, 6, 13 не подався жоден перевізник, то відповідь, вочевидь, наступна: на них розраховували інші учасники тендеру, але їх до конкурсу фактично не допустили. Разом з тим, приватники таким чином визнали, що не мають достатньої кількості автобусів, щоб "закрити" стільки міських маршрутів.

За словами директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Ірини Маруняк, на обслуговування маршрутів за цими лотами буде укладено тимчасові договори з перевізниками.

"Відбувся конкурс на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування. Заявки на участь у конкурсі подали сім претендентів. Із них п'ять львівських: ТзОВ "Міра і К", "АТП14 630", "АТП-1", "Фіакр-Львів" та "Успіх БМ", ще один – "СВ-ЛАЙФ" з Рівного, та один – "Автоекспрес-Дніпро" з Дніпра. Конкурсна комісія розглянула усі заявки. Було проголосовано рішення не розглядати пропозиції від двох учасників – це ТзОВ "СВ-ЛАЙФ" з м. Рівного, та ПП "Автоекспрес-Дніпро" з м. Дніпра, оскільки до них було багато зауважень. Тому їхні пропозиції не розглядалися і другий конверт із вказанням лотів не розкривався", – повідомила чиновник.

Офіційно двох "чужинських" перевізників, "СВ ЛАЙФ" (Рівне) та "Автоекспрес-Днiпро" (Дніпро), не допустили до конкурсу та не відкривали конверти з їхніми пропозиціями. Причина – транспортні засоби підприємств не відповідали умовам конкурсу, зокрема щодо пасажиромісткості, деякі автобуси не пройшли техогляд, не обладнані для людей із інвалідністю або не мають бази неподалік Львова, відзначає "Твоє місто".

Отже, рішення конкурсного комітету було прийнято щодо п'ять інших перевізників. ЛК "АТП-1" виграло конкурс за лотом № 1 (маршрути № 46, 6а, 5а, 28), лотом № 2 (маршрути № 4а, 3а, 29, 10, 52), лотом № 3 (маршрути № 1а, 9, 20, 47а) та лотом № 5 (маршрути № 2а, 16, 32, 45).

ТзОВ "Міра і К" виграло за лотом № 7 (маршрути № 8, 33, 25, 27) та лотом № 9 (маршрути № 11, 14, 7).

"АТП-14 630" отримало лот № 8 (маршрути № 15, 31, 23, 42) та лот № 12 (маршрути № 21, 26, 44).

ТзОВ "Фіакр Львів" – лот № 10 (маршрути № 39, 41, 17, 24) та лотом № 14 (маршрути № 34, 13, 22, 43).

І, нарешті, ТзОВ "Успіх БМ" виграло за лотом № 11 (маршрути № 51, 53, 38).

"Хочу зазначити, що не було лотів, на які б подалося два перевізники. На кожен лот подався лише один перевізник. Тому рішення про переможців по лотах конкурсною комісією приймалися одноголосно. Також відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України, комісія одноголосно погодила укласти договори з переможцями конкурсу терміном на 5 років. Тому як у найшвидшому порядку будемо укладати договори з переможцями конкурсу", - розповіла Маруняк.

Відтак у мерії оформили протокол засідання конкурсного комітету. Далі він передається на розгляд організатору конкурсу – це управління транспорту, воно його розглядає, і якщо немає зауважень, тоді протокол і рішення розміщається на сайті міської ради і укладаються договори.

Обіцяють у мерії і штрафувати перевізників: "Умовами нових договорів, які укладатимуть з переможцями конкурсу, передбачені більш жорсткіші умови, зокрема, штрафні санкції щодо невиконання умов договору. Тому якщо перевізник неякісно виконуватиме свою роботу, то це може бути підставою для розірвання договору. Також у договорі передбачено, що якщо перевізник якісно виконувати свою роботу, то договір з ним може бути автоматично продовжений на 5 років. Тому перевізник буде мати стабільніші умови праці", - каже Маруняк.

За словами в.о. начальника управління транспорту ЛМР Олега Партики, в обов'язкових вимогах конкурсу було передбачено, згідно Постанови Кабінету міністрів України № 1081 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", що перевізники повинні забезпечити оновлення рухомого складу до кінця 2019 року на 35% і починаючи з 2020 року – на 50%.

"З переможцями конкурсу ми укладатимемо нові договори з новими умовами, за невиконання яких передбачені штрафні санкції від 1700 до 3400 грн. Йдеться про невиконання рейсів, чистоту в маршрутках. Також на автобусах має бути GPS-навігація, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та оновлення рухомого складу, згідно Постанови Кабінету міністрів України", - Партика.

Слід нагадати, що 16 серпня 2018 року управління транспорту ЛМР оголосило конкурс з визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування. Конкурс оголошено на визначення перевізників на 54 маршрути. Додатково колишній експрес-маршрут, який курсував з АС "Західна" до пл. Різні, виокремили під № 52. Сформовано 14 лотів.

До 14 вересня 2018 року можна було подавати пропозиції на учать у конкурсі.

17 вересня відбулося розкриття першого конверту конкурсних пропозицій, а саме розкриття інформації про учасників, які подалися на конкурс. Ними стало 7 перевізників. Із них 5 львівських: ТзОВ "Міра і К", "АТП14 630", "АТП-1", "Фіакр-Львів" та "Успіх БМ", ще 1 - "СВ-ЛАЙФ" з м. Рівного, та 1 - "Автоекспрес-Дніпро" з м. Дніпра.

Згідно зі встановленою процедурою, після цього управління транспорту скерувало запити у різні інстанції, зокрема в обласні державні адміністрації, сервісний центр МВС, Державну фіскальну службу, управління патрульної поліції та Укртрансбезпеку щодо перевірки достовірності інформації, поданої перевізниками на участь у конкурсі.

2 жовтня відбулося засідання конкурсного комітету. Однак, у зв'язку із відсутністю частини відповідей на запити щодо перевірки поданої інформації від перевізників, роботу комісії перенесли.

26 жовтня, після отримання усіх відповідей, відбулося чергове засідання конкурсного комітету на якому відбулося розкриття другого конверту конкурсних пропозицій, зокрема інформації від перевізників на які лоти вони подаються та визначено переможців конкурсу.

Однак, не усе так просто, як може здатись на перший погляд. Результати конкурсу мають три нюанси. По-перше, міські маршрути тепер курсуватимуть у режимі "звичайний". Це означає, що приватники можуть самостійно регулювати ціни на проїзд у маршрутках і ставити замовника до відома. Рішення виконкому тепер потрібне тільки для підняття проїзду у комунальних маршрутках.

По-друге, 12 маршрутів дістануться комунальному підприємству міської ради, що означає збільшення ринку перевезень у Львові саме за міськрадою. Чи справиться із цим комунальний перевізник? Питання відкрите. Адже нових автобусів мало бути 150 до кінця року, але поки що надійшло тільки десять.

І, по-третє, "злі язики" говорять про підвищення вартості проїзду у маршрутках міста до 7 грн. Приватники переконують, що таке підвищення може відбутись уже з 20 листопада.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme