UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

У Львові вирішили, відколи в місто не пускатимуть дизельні авто

Обмежать також рух "неекологічних" бензинових автомобілів

У Львові вирішили, відколи в місто не пу…

Львів став першим містом в Україні, у якому офіційно заговорили про обмеження в'їзду для автомобілів з дизельними двигунами. І навіть назвали дату. Виконком Львівської міської ради затвердив "Комплекс першочергових заходів щодо поліпшення проблем якості повітря у м. Львові". Про це пише Depo.Львів з посиланням на на Еспресо.

Одним з пунктів цього комплексу передбачено "до 2030 року (до ймовірних зимових Олімпійських ігор. – Авт.) заборонити в’їзд у місто дизельним автомобілям". Тобто власники дизельних автомобілів мають десять років, щоб позбутися своїх "коників". Утім, якщо й інші міста анонсують обмеження для дизельних автомобілів, продати їх за вигідними цінами навряд чи вдасться. 

У місті воюватимуть не лише з дизельками. Уже з наступного року на окремі перехрестя з найвищим рівнем забруднення заборонять в'їжджати вантажівкам, а також обмежать рух транспорту, який не відповідає визначеному євростандарту палива чи безальтернативного приводу. Під обмеження потраплять також автівки, випущені до 1991 року.

Як саме діятиме таке обмеження, наразі незрозуміло, однак такі обмеження прописані все тим же "Комплексом…". Утім, автівок, яким за 30 років, у місті залишилось не так уже й багато, натомість "дизельки" справді заполонили місто. Насамперед тому, що в ЄС уже кілька років екологи воюють з автомобілями з дизельними двигунами: таким авто забороняють в'їжджати або у цілі міста, або на окремі вулиці, чи беруть додаткову плату за в'їзд. Відтак європейці поступово позбуваються дизельних автомобілів. Деякі європейські столиці, як-от Париж, Мадрид, Амстердам, оголосили, що із 2025 р. не пускатимуть у місто навіть транспорт, який відповідатиме екостандарту Euro-6d.

Начальниця управління екології та природних ресурсів Львівської міської ради Олександра Сладкова зізналась у коментарі "Еспресо.Захід", що, попри затверджений "Комплекс першочергових заходів щодо поліпшення проблем якості повітря у м. Львові", місто поки що не має механізмів боротьби з "неекологічним" транспортом, у тому числі й дизельним. "Німеччина федеративна, тому міста там мають більше повноважень для запровадження заборон. Нам, аби обмежити використання у місті транспорту з дизельними двигунами, потрібно прийняти зміни до законодавства. Утім, сподіваюсь, що до 2030 року такі зміни приймуть, – каже Олександра Сладкова. – Можливо, заборона стосуватиметься не всіх автомобілів, а лише тих, що не відповідатимуть певним екостандартам. Бо ж зрозуміло, що авто з дизельним двигуном, якому два-три роки і десять-п'ятнадцять років – це різний рівень викидів. Можливо, запровадимо спеціальні наліпки на автомобілі, які підтверджуватимуть, що вони відповідають екостандарту. І ці наліпки будуть своєрідною перепусткою в місто чи в окремі зони, наприклад, в історичний центр".

Натомість власники авто з дизельними двигунами не вірять, що в Україні можуть їх заборонити.

"Авто з дизельним двигуном значно економніше і дешевше в обслуговуванні. Тому багато водіїв вибирають саме "дизельки". Люди просто не дадуть їм впровадити цю заборону. Будуть акції протесту, – каже власник Renault з дизельним двигуном Олександр Грегович. – Авто, на якому я їжджу тепер, придбав всього кілька місяців тому. Не планував його міняти найближчі кілька років, але ж хотілося б і продати його не за копійки. Тим більше, що воно у чудовому стані, сажовий фільтр є. Без нього, до речі, в ЄС не пускають. Так, багато хто має старого дизеля з вбитим мотором і вирізаним сажовим фільтром. Звичайно, що там викиди "зашкалюють". Тому не можна порівнювати старі авто, які не відповідають екостандартам, з новими".

 

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme