І президента не треба: Як у Садового заблокують рух центром Львова

У Львові впроваджують зміни руху транспорту на вулиці Дорошенка

І президента не треба: Як у Садового заб…

У центрі Львова таки обмежать рух приватних автомобілів. Йдеться про найцентральнішу вулицю Дорошенка, частину якої і хочуть перекрити для "приватників". У міській раді пояснюють це покращенням руху для громадського транспорту, однак, як показує практика, гірше стане усім, адже зупиниться рух на усіх бічних від центру міста вулицях.

У міськраді кажуть, що ще минулого року міська комісія з безпеки дорожнього руху прийняла рішення щодо облаштування пішохідної зони на вул. Дорошенка, від пр. Свободи до вул. Банкової. Проїзд громадського транспорту цією ділянкою не зміниться, натомість приватний транспорт має об'їжджати цей відрізок через вул. Гнатюка.

Відділ транспортного планування та моделювання ЛКП "Львівавтодор" змоделював нову організацію дорожнього руху на цій ділянці Дорошенка. Перевагами запровадження нової схеми є пришвидшення руху громадського транспорту, збільшення перевізної здатності громадського транспорту, впорядкування руху транспорту, підвищення безпеки руху пішоходів на усіх перехрестях, де відбудуться зміни, безконфліктний рух транспорту і пішоходів.

"Маємо рішення комісії з безпеки дорожнього руху, прийняте ще в травні 2017 року, щодо облаштування пішохідної зони на вул. Дорошенка, від пр. Свободи до вул. Банкової. Комісія фактично одноголосно прийняла таку пропозицію. Тому рішення комісії потрібно виконувати: на його реалізацію виділено кошти та розроблено відповідні проекти", – розповів заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак.

Зміни в організації дорожнього руху на вул. Дорошенка проводяться з метою прискорення руху громадського транспорту та зменшення аварійності, кажуть у мерії. "Ми зробили транспортне моделювання схеми дорожнього руху на вул. Дорошенка при існуючому русі і при його зміні. Транспортне моделювання – це перевірка будь-яких рішень, заходів, ідей на предмет того, чи вони будуть ефективними. Ми оцінюємо, наскільки вони ефективні, чи якщо неефективні, то теж наскільки. Транспортним моделюванням ми перевірили зміни в організації дорожнього руху на вул. Дорошенка. Якщо подивитися на умови руху, який зараз спостерігаємо на вул. Дорошенка, то їх можна окреслити кількома тезами. Перше – це щохвилинний виїзд приватних автомобілів на зустрічний рух колій, що є грубим порушення правил дорожнього руху. Друге – навіть на вільних ділянках приватні автомобілі обганяють громадський транспорт, зокрема, трамваї. Третє – це утворення заторів на вул. Дорошенка, який блокує рух навіть аж на пр. Свободи. Тому часто трамвай не може проїхати, бо перед ним стоїть колона автомобілів, які не дають можливості для проїзду громадського транспорту", – пояснює Бабак.

Наводять у мерії і статистику ДТП на вулиці Дорошенка.

За інформацією поліції, минулого року, на цій вулиці було більше трьох ДТП за участі пішоходів. За даними соцмереж відбулося ще три ДТП, які не зафіксовані в поліції. Отож, це перелік тих проблем, які постійно існують на Дорошенка, і саме вони підштовхнули комісію з безпеки руху змінити схему ОДР на вул. Дорошенка.

Отже, можна вижілити три ключові проблеми. Перше – перехрестя вулиць Дорошенка і Банкової є місцем концентрації ДТП. Друге – значні і часті затримки у русі громадського транспорту на цій ділянці, трамвай постійно простоює. І третє – блокування руху на пр. Свободи через регулярні затори, які виникають на вул. Дорошенка, кажуть у мерії.

Причини цих проблем – інтенсивний рух транспорту з проспекту Свободи. За добу інтенсивність транспорту складає більше 8000 автомобілів. У той же час, через пр. Свободи є інтенсивний рух і пішоходів, а на вул. Дорошенка присутній інтенсивний рух транспорту. Крім того, на перехресті Банкової та Дорошенка виникають проблеми через те, що тут є трамвайна зупинка у напрямку вокзалу. Коли приїздить трамвай, здійснює посадку-висадку пасажирів, у той момент з Банкової машини хочуть влитися в потік транспорту, але не можуть, бо трамвай блокує. З іншого боку, автомобілі з пр. Свободи теж під'їжджають за трамваєм. Також поруч є пішохідний перехід з інтенсивним рухом пішоходів. Внаслідок цього "клубку" різних моментів виникають небезпечні ситуації на вул. Дорошенка, зокрема ДТП з травмованими пішоходами.

"Що ми пропонуємо? Пропонуємо скерувати приватний транспорт з вул. Дорошенка на вул. Гнатюка і, другий момент, розмістити трамвайну зупинку на вул. Дорошенка ближче до пр. Свободи, – каже Бабак. – В результаті, у нас зникає проблема з тим, що блокувався рух автомобілів, які повертали з вул. Банкова на вул. Дорошенка: автомобілі зможуть вільно повертати і не виїжджати на зустрічну смугу та не створювати потенційні умови до ДТП". Також Дорошенка стає вільною для проїзду громадського транспорту, пришвидшується його рух. До прикладу, зараз для проїзду цієї ділянки у графіках трамваїв закладається 6 хв. Скерувавши рух приватного транспорту на Гнатюка, можна буде суттєво пришвидшити рух трамваїв.

Зараз на вул. Гнатюка є дві смуги руху. Одна з них запаркована, друга залишається для проїзду. На вул. Дорошенка теж є одна смуга для проїзду, та її пропускна здатність є в рази меншою ніж вул. Гнатюка, бо на вул. Дорошенка є громадський транспорт, є зупинка, і вони зменшують пропускну здатність вулиці. Натомість на вул. Гнатюка громадського транспорту немає, немає зупинок, відповідно затримок немає і пропускна здатність є більшою. Крім того, пропускну здатність понижують пішоходи. На вул. Гнатюка є рух пішоходів, але він не настільки виражений, як на вул. Дорошенка.

"Через вул. Дорошенка за добу проїздить більше 8000 автомобілів. Якщо це перемножити на коефіцієнт середнього заповнення автомобіля, то вулиця обслуговує більше 13 тис. пасажирів на добу автомобільним транспортом. В той же час, громадським транспортом за добу перевозиться 27−32 тис. пасажирів. Це в рази більше. Також громадський транспорт не створює заторів на вул. Дорошенка, але змушений в них перебувати. Це ще один аргумент, чому комісія з безпеки руху прийняла таке рішення", - повідомив заступник Садового.

На його думку. також в організації дорожнього руху є такий метод як розділення потоків у часі і просторі. "Тобто, одну вулицю ми віддаєм під громадський транспорт і пішоходів, іншу вулицю – для проїзду приватних автомобілів. У зміні ОДР на вул. Дорошенка скористалися цим методом", - пояснюють у автодорі.

Як повідомив голова Галицької РА Андрій Зозуля, для облаштування пішохідної зони на вул. Дорошенка, необхідно виконати ремонтні роботи з перенесення трамвайної зупинки на вул. Дорошенка ближче до пр. Свободи. "На замовлення Галицької районної адміністрації був розроблений проект, який передбачає облаштування двох комфортних зупинок громадського транспорту на вул. Дорошенка одна навпроти одної. Для зручності посадки пасажирів платформи зупинок будуть трохи підвищені. Проект пройшов експертизу. На цей рік передбачені кошти, це 500 тис. грн, на реалізацію проекту. Через систему електронних закупівель Prozorro були організовані торги. Визначено переможця – це ШРП Галицького району. Ми готові реалізовувати цей проект", - розповів Зозуля.

До ремонтних робіт з перенесення трамвайної зупинки планують приступили з наступного понеділка. Обмежень в русі транспорту на час робіт не передбачається.

"Коли рік тому ми змінювали організацію дорожнього руху на вул. І. Франка, розвертали рух на вул. Шухевича, теж було багато побоювання, що буде погіршена транспортна ситуація. Однак там також був використаний принцип розділення потоків у просторі, і він себе добре показав, і громадський транспорт почав економити час на рух. А це дуже важливо, адже прискорення руху громадського транспорту робить його більш привабливим", – заспокоїв Костянтин Баранюк, головний спеціаліст управління транспорту.

Як додав Сергій Бабак, у європейський містах центр міст взагалі часто закритий для проїзду приватного транспорту, а відкритий для пішохідного руху та громадського транспорту. "Ми працюємо над наданням пріоритету громадському транспорту. Наш комунальний транспорт має рухатися безперешкодно і пасажири, які ним користуються, повинні максимально швидко добиралися до місць призначення. Також на сесії Львівської міської ради була підтримана петиція про відмову від маршруток. Тому перевага буде надаватися електричному транспорту", – каже чиновник.

За його словами, вже цього року місто хоче придбати 150 великогабаритних автобусів. Перші автобуси мають поступати з вересня місяця. У планах також придбання 50 тролейбусів і 30 трамваїв – це тільки на поточний рік. Схожі плани є і на наступний рік. А купувати транспорт, який буде стояти в корках, недоречно. Тож зміна схеми руху на Дорошенка пройшла всебічне обговорення, моделювання і визнана доцільною.

Проте усе було б так добре, якби не було, як завжди. Проти новацій чиновників Садового виступають як депутати Львівської міськради, так і дуже багато представників громадського середовища. У місті навіть побутує думка, що зміни руху транспорту "замовив" депутат Григорій Козловський, який нещодавно у Львові відкрив фешене6ельний готель, проте не може отримати "зірки" на нього через відсутність парковки біля входу.

Разом з тим, у Львові тривають ремонтні роботи вулиці Личаківської, де дуже ускладнений проїзд у спальний мікрорайон, обмежений вулицею Пасічною. У мерії розпочали ремонт ще однієї магістральної вулиці, Замарстинівської, проте він зупинився начебто через відсутність коштів. Тож, чому у Садового не наводять лад і не закінчують роботи там, де справді потрібно, а лізуть у самий центр Львова, прикриваючись практикою європейських міст, можна тільки здогадуватись.

Зрештою, у Садового люблять спекулювати на тому, що при приїзді до Львова президента рух транспорту у місті дуже ускладнюється. Тепер, якщо зміни на Дорошенка таки будуть впроваджені, президенту до Львова уже їхати і не треба буде. Рух, враховуючи незавершені роботи на інших ділянках, зупиниться і без нього.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme