"Електрони" почекають: Чи врятують "євротрамваї" передвиборчого Садового

Львів отримає 30 трамваїв із Берліну у жовтні. Перші вісім вагонів уже у місті, але побачити їх можна буде не раніше вересня

"Електрони" почекають: Чи врятують "євро…

Вулицями Львова до кінця року їздитимуть 30 німецьких трамваїв із Берліну. Ця обіцянка мера Львова Андрія Садового вже почала втілюватись у життя, й місто справді уже отримало шість німецьких трамваїв, які, щоправда, простоюватимуть у депо аж до вересня і мають виїхати на вулиці Львова з початком нового навчального року.

Рішення міської ради Львова закупити німецькі трамваї викликало ажіотаж і неоднозначне сприйняття у мешканців міста. Садового одразу почали критикувати за те, що він везе до Львова старий металобрухт, а не закуповує нові трамваї – ті ж львівські "Електрони" або інші, які могли б служити набагато довше. У мерії пояснюють, що підтримують українського виробника, проте він не здатен забезпечити потреби міста. І коштів на це, мовляв, потрібно значно більше.

Офіційно у мерії кажуть, що наступні партії трамваїв з Німеччини надходитимуть до Львова по вісім одиниць кожного місяця, і у жовтні місто матиме вже 30 берлінських трамваїв. "Нині тривають процедури розмитнення. Найдовше триватиме сертифікація трамваїв – до місяця часу. Після цього трамваї виїдуть на львівські вулиці. Тож уже в вересні їх можна буде не лише побачити, але й випробувати", - повідомили Depo.Львів у міськраді.

Заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради з питань транспорту Андрій Білий розповів, що зараз німецькі трамваї перебувають на території трамвайного депо у так званій організаційно-митній зоні. "Після проходження процедури розмитнення проведемо заміну візків. Також необхідно отримати сертифікацію згідно з українським законодавством. І лише після проходження усіх цих процедур трамваї зможуть розпочати свою роботу на маршрутах", - додав він.

Нагадаємо, Львівська міськрада вирішила купувати у Німеччини вживані трамваї задля економії. Місто закупить трамвайні вагони Tatra KT4DM, які в Берліні вивели з експлуатації наприкінці 2017 року. Вартість одного трамвая становить майже 18 тисяч євро.

Загалом, обіцяють у Садового, цього року львівський громадський транспорт має суттєво оновитися. Крім 30 вживаних трамваїв із Німеччини, до кінця року ЛК "АТП-1" очікує отримати 150 нових великогабаритних автобусів.

Проте у соціальних мережах Садовому апелюють, мовляв, ця "велична" інвестиція обійдеться міському бюджету не мало, не багато, а в мільйон гривень. То тільки за "залізо в" кількості 1 штука.

"А ще майстри кажуть, що 300 тис. грн треба на переобладнання і ще за транспортування, і ще мито, і ще ПДВ. Та й вийде загалом 2 мільйони за "залізяку" щонайменше. І купляє Львів такого б/в-"заліза" аж 50 штук (за планом) на загальну суму близько 100 млн. грн", - пишуть у соціальних мережах.

Загалом Львову потрібно близько 120 трамваїв, тож закупівля трамваїв у Берліні не забезпечить усіх потреб ЛКП "Львівелектротранс". Працювати ще є над чим.

А за вирішення проблем з комунальним транспортом Садовий взявся зараз не випадково. Наближаються вибори, на яких міському голові через сміттєву кризу похвалитися не буде чим. Тож німецькі трамваї, а разом з ними і певна нормалізація у транспортній сфері, для нього – знахідка.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme