Варість проїзду у нічних маршрутках зросте

Чиновники досі досліджують пасажиропотік, а мешканці не знають розкладу руху

Варість проїзду у нічних маршрутках зрос…

З 1 липня у Львові курсують нічні маршрутки. Сім автобусів на семи маршрутах возять нічних львів'ян та гостей міста уже три місяці, однак чиновники досі не спромоглись встановити чіткі графіки руху цих автобусів та встановити відповідні оголошення хоча б на кінцевих зупинках. 28 вересня виконавчий комітет Львівської міської ради продовжив експеримент із запровадження нічного транспорту у місті ще на три місяці - до кінця 2015 року.

Починалось усе, здавалося б, чи не найкраще. 1 липня ввечері на вулиці міста виїхали автобуси. Планувалось, що вони автобуси курсуватимуть за однаковим графіком - у різні спальні райони міста: із 23 до 6:20 із інтервалом руху в 1 годину 20 хвилин.
Вартість проїзду встановили на рівні подвійної суми денного проїзду у маршрутках міста - 8 гривень без права пільгового проїзду будь-кому.

Впроваджувати експеримент зобов'язали Львівське комунальне АТП-1. Комунальний перевізник "добровільно-примусово" погодився на запровадження такого експерименту.

Тривати він мав три місяці - до жовтня. За цей час чиновники управління транспорту та зв'язку мерії обіцяли "дослідити ринок": визначити, чи будуть популярними такі маршрути й, відповідно, визначити оптимальний тариф для їх курсування. На підприємстві одразу заявили, що під час експерименту працюватимуть собі у збиток й вказали на необхідність дотації із міського бюджету. Проте виділяти дотації комунальному підприємству, керівництво якого депутати неодноразово ловили на фінансових махінаціях із пальним ніхто не поспішає і досі.

Тим більше, не секрет, що частина депутатів міської ради називають проект "нічні маршрути" елементом піару мера Садового перед місцевими виборами. Так це чи ні - не так і важливо, адже проект справді мав стати зручним для львів'ян й певною альтернативою таксі: все-таки, є різниця між 60 грн (середня вартість доїзду із центру у спальний район) та 8 грн на маршрутці.

Начебто провели у місті і інформаційну роботу серед населення, проте хотіли як краще, а вийшло, як завжди.

28 вересня виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення про продовження експерименту ще на три місяці - до 31 грудня 2015 року.

Як відзначив керівник міського управління транспорту та зв'язку Віктор Щир, метою такого рішення є подальше вивчення попиту населення на нічні автоперевезення, а також можливість активніше попрацювати з керівниками підприємств, працівники яких працюють у другу-третю зміну.

Окрім цього, до 1 лютого продовжено термін формування мережі нічних маршрутів та визначення структури і кількості рухомого складу на них.

Цей момент насправді є важливим, адже фактично рішення мало б бути прийнято офіційне: оголошений конкурс на нові маршрути, визначення переможця серед усіх бажаючих перевізників та укладення договору із цим переможцем. Натомість чиновники просто приймають рішення про продовження експерименту й маршрути надалі курсуватимуть без жодних дозвільних документів.

Офіційну причину необхідності продовження саме експерименту, а не запровадження нічних маршрутів як такий офіційно напередодні на брифінгу пояснив начальник управління транспорту та зв'язку Віктор Щир. Мовляв, чиновники не встигли провести моніторинг маршрутів та визначити їх реальний пасажиропотік у тому числі й через літні відпустки.

Чиновник також висловив здивування тим, що найбільш популярними нічні автобуси були у перший місяць їх запровадження, а зараз, пожалівся він, пасажиропотік на них падає. Чому - для Щира залишається таємницею.

Проте мешканці міста пояснюють це просто й банально: на зупинках, навіть на кінцевих, досі немає інформаційного ознакування про нічний транспорт. Тобто багато хто із львів'ян навіть якщо і чув щось про нічні маршрутки, то не знає їх графіку курсування. А графік за три місяці і справді змінювали. Й не один раз.

Якщо раніше планувалось, що маршрутка виїжджає о 23 й курсує із інтервалом у годину 20, то не так вже й складно було підрахувати, коли буде другий чи третій рейс. Саме із таким наголосом чиновники проводили інформаційну кампанію ще до запровадження експерименту. Проте одразу після 1 липня графіки змінили й тепер кожен маршрут їздить за іншим графіком.

Варто нагадати, що на початку запровадження експерименту багато львів'ян, які активно користуються соціальними мережами, "тролили" чиновників за те, що на нічні маршрутки варто розробити детальний похвилинний графік на кожній зупинці маршруту. Проте чиновники пояснювали, що детального графіку на проміжних зупинках встановити неможливо, адже якщо маршрутка, наприклад, заповнена, то їй немає сенсу простоювати на зупинці по декілька хвилин.

Проте задовільнити усі сторони конфлікту виявилось неможливо й на критику окремих осіб про те, що чиновники спеціально "валять" проект, втрутився сам мер Садовий, який на апаратній нараді 1 липня дав доручення розробити детальний графік руху на кожній зупинці.

Мабуть, Садового таки переконали, що зробити це неможливо, адже про таке доручення усі успішно забули.

Натомість начальник управління транспорту і зв'язку здивував журналістів. На запитання, чому на кінцевих зупинках досі немає інформаційних таблиць, Віктор Щир заявив: "Ця робота потребує певного часу. Думаю, за рік можна це втілити у життя".

Запеняють чиновники також, що готові віддати нічні маршрутки приватним перевізникам, проте переконують, що ніхто із них не хоче братись за такий проект.
Щодо можливої ціни на нічний транспорт, то містян уже готують до того, що вона зросте. Комунальний перевізник заявив про те, що рентабельними нічні автобуси будуть при тарифі 23 гривні, адже зараз перевозять заледве 50% від необхідності виходу на нуль.

Проте таким заявам комунального перевізника дивуватись не варто, адже перед підняття вартості проїзду у Львові на денні маршрути саме цей перевізник заявляв, що вартість проїзду повинна зросте із 3 гривень до 13 грн. Приватні перевізники тоді заявляли цифру у 5 гривень.

Так чи інакше, а ситуація залишається без змін: пасажиропотік на нічних рейсах падає хоча б тому, що "йде до зими". Та й тому, що мешканці міста не знають, коли чекати маршрутку й чи вартує її чекати майже півтори години.

Чи курсуватимуть нічні маршрутки у 2016 році - питання залишається відкритим.

 

Все новости Львова читайте на Depo.Львов

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme