У Львові продовжують критикувати роботу нової автостанції

Експерт назвав її безперспективною

На початку червня кінцеву зупинку низки приміських та міжміських маршрутів Львівщини було перенесено на АС "Західна", що на вул. Городоцькій, 359 у Львові. Як пояснює влада Львова, зроблено це було у зв’язку з ремонтом моста на вул. Городоцькій, 166. Про це пише Depo.Львів з посиланням на ЗІК.

Планується, що на цьому місці облаштують зупинку для маршрутів Городоцького, Мостиського, Самбірського, Старосамбірського та Турківського напрямків. Мерія твердить, що таким чином необхідно розвантажити дорогу біля приміського вокзалу. Але чи справді корисною є така ініціатива?

Офіційно автостанцію "Західна" відкрили 1 червня (як планували). Втім працівники ще проводили роботи з благоустрою – вимощували доріжку від автостанції до зупинки громадського транспорту на вул. Городоцькій, облаштовували перехід, хідники. До слова, АС "Західну" будували за кошти інвестора, а не з міської казни.

Та попри те, що автостанцію начебто відкрили та вона функціонує, автобуси з районів продовжують курсувати до приміського та залізничного вокзалів. На АС "Західна" на вул. Городоцькій, 359 не стоїть жоден громадський транспорт. А біля платформ, на місці маршруток, припарковані лише легкові авто. Немає на станції і пасажирів – ні на платформах, ні у залі очікування.

До прикладу, з трьох автобусів Львів – Самбір, лише один заїхав на АС "Західну", і, не зупиняючись, зробивши коло, виїхав на вул. Городоцьку, попрямувавши далі. Маршрутки Городоцького та Мостиського напрямків сюди навіть не заїжджають. Постає питання – чому ж автобуси не хочуть заїжджати на автостанцію "Західна"?

Справа в тому, що мешканці області не хочуть, щоби їм скорочували маршрути автобусів із районів. Йдеться про п’ять районів області, у яких проживають понад 300 тисяч людей. Водії також незадоволені, кажучи, що скорочувати маршрути не хочуть. Мовляв, це невигідно ані пасажирам, ані їм. Автостанція не облаштована для такої великої кількості автобусів, є замалою. Там ніде стати і кільком автобусам. Пасажири теж звикли, що всі кінцеві зупинки на залізничному вокзалі, тому й чекають на маршрутку там. І не хочуть платити ще чотири гривні, щоб дістатися на нову автостанцію. Інколи люди навіть не знають, що є така і де вона.

Така ініціатива пасажирам зовсім "не на руку". "Приїжджаю до Львова, аби свою городину продавати, інколи сир, молоко везу на Приміський ринок. А ви знаєте, які ті торби важкі? Живу біля Старого Самбора, більше півтори години в маршрутці їду, інколи стою. То що, мені треба буде зі сумками виходити на початку Городоцької, а потім ще на якусь маршрутку пересідати, знову гроші платити? Мені то не підходить! Хай не видумують нічого!", - обурюється пані Наталія.

Так, дійсно, дістатись до приміського та центрального залізничних вокзалів звідси завдання не з легких.

Перевізники запевняють, що мають повне право продовжувати курсувати до приміського та залізничного вокзалів. Мовляв, "діють згідно чинного законодавства". До того ж додають, що на новій АС "Західна" немає жодних умов для перебування пасажирів і відпочинку водіїв маршруток.

"Я особисто був там і на власні очі бачив цю, так звану автостанцію, яка більше схожа на зупинку у селищі. Там просто немає фізичної можливості, щоб прийняти понад 500 відправлень автобусів на день. Автостанція, не зважаючи на її атестованість, не готова забезпечити нормальні умови ні для пасажирів, ні для водіїв. Відсутні елементарні вбиральні, а про вбиральні для людей з обмеженими фізичними можливостями вже й годі говорити. Зал очікування розрахований лише на 12 осіб – і це при тому, що в середньому завантаженість одного автобуса становить приблизно 20 пасажирів! Тобто люди елементарно не зможуть присісти, щоб дочекатися свого автобуса, а при поганій погоді їм не буде де заховатися від негоди", - розповідає депутат Львівської облради, заступник голови комісії з питань паливно-енергетичного комплексу, транспорту, перевезень та зв’язку облради Андрій Дума.

До того ж, з його слів, біля автостанції працюють приватні структури, а через територію АС їздять великогабаритні транспортні засоби, багато й легкових авто.

"Безпека пасажирів теж залишає бажати кращого! Поруч з АС працюють приватні структури, по території станції регулярно проїжджають великогабаритні транспортні засобі та легкові авто. А пасажири їдуть з дітьми – і для них необхідно забезпечити якнайкращі умови безпеки", - додає співрозмовник.

Автостанція не готова, щоб прийняти 500 відправлень автобусів у день, забезпечити як пасажирам, так і водіям необхідні комфортні умови.

У міськраді кажуть, що АС "Західна" – це рішення тимчасове, допоки не відремонтують міст на вул. Городоцькій,166. Перевізники ж у "тимчасовість" нової автостанції не вірять.

"Є в нас тимчасова автостанція №4 біля Янівського кладовища. Раніше ця автостанція була біля Краківського ринку, проте там вузькі вулиці, велике скупчення транспортних засобів, багато людей – з тим треба було щось робити. І замість того, щоб збудувати в районі Рясного чи вул. Шевченка автостанцію, міська рада вирішила зробити тимчасову автостанцію біля Янівського. Відтак уже 10 років маємо "тимчасову" АС №4", - зазначає Андрій Дума.

З його слів, на адресу транспортної комісії надходить дуже багато звернень від мешканців, які на даний час користуються послугами міжміських та приміських маршрутів Самбірського та Мостиського напрямків.

"Мова йде про п’ять районів Львівської області, де проживає понад 320 тисяч людей. Є також звернення від районних рад із проханням не переносити відправлення на АС "Західна". Міська влада мотивує свої дії тим, що зараз ведуться ремонтні роботи шляхопроводу на вул. Городоцькій. Однак, як відомо, поліція надала всім перевізникам схеми об’їзду цієї ділянки. Об’їзд буде здійснюватися по вул. Виговського та Любінській, які є достатньо широкими для цього. Вже третій тиждень автобуси працюють у звичному режимі, здійснюють об’їзд, не потрапляють у затори та не запізнюються на відправлення. Тому вважаю абсолютно недоцільним переносити відправлення автобусів на околицю міста та створювати мешканцям додаткові незручності", - додає Андрій Дума.

Стало відомо, що 22 червня обурені жителі Мостиського та Самбірського районів разом з головами сільських рад та депутатами Мостиської райдержадміністрації вимагали зустрічі з керівництвом області для висловлення свого незадоволення діями влади та недопущення погіршення ситуації з доїздом до приміського та центрального залізничних вокзалів.

Очільник області Олег Синютка не знайшов часу аби поспілкуватись з представниками кількасоттисячної громади. Хвилю обурення прийняла на себе заступник голови облдержадміністрації Ірина Гримак, яка, на жаль, нічого конкретного з цього питання не повідомила, окрім як запропонувала зустрітись в кінці червня, щоб ще раз обговорити проблему.

Всі актуальні та свіжі новини Львова читайте на Depo.Львів

 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme